söndag 18 januari 2015

Vecka 3

Måndag:
Ledigt.
 - Jag och Linus slappade mest förutom en tur till affären.
 - Robin hade sin "första" breakdancelektion med sin grupp som kommer att vara på måndagar.
 - Jag och gubben såg Beck - Rum 302 innan läggdags.

Tisdag:
Blankis och svinhalka överallt.
 - Linus gjorde sin första dag på dagis efter julledigheten, något han sett fram emot. Han hade jätteroligt och ville inte hem när jag hämtade honom.
 - Jobbade. När vi var på Orrbyhallen blev det strömavbrott.
 - Skjutsade hem mamma när hon slutat jobbet så hon skulle slippa gå.
 - Terminsstart för Robins judo.
 - Spräckte nageln på höger pektå när jag skulle gå och lägga mig. Famlade i mörkret och slog foten i en pall, två gånger...

Onsdag:
 - Jobbade.
 - Ställde Linus i kö till simskolan i badhuset (jo, nu ville han helt plötsligt). Men kön är lång och han kommer troligtvis inte att få vara med den här våren. Kanske till hösten. Men nu står han i kö iaf, så får han möjligheten att testa (nån gång) om han fortfarande vill då.
 - Bokade klipptider till ungarna.
 - Svärföräldrarna kom hit med en kabel svärfar köpt med från stan, så kopplade de till det så att Linus också fick riktiga tv-kanaler i sitt rum.
 - Och så kom mamma hit för att vi skulle försöka få igång sim-kortet på hennes telefon som inte ville vara med först efter att hon fått skärmen bytt. Hon stannade ett tag och läste sagor för ungarna när det var läggdags.

Torsdag:
Oväder.
 - Jobbade.
 - Skjutsade mamma hem från jobbet igen.
 - Robin hade sin ordinarie judoträning i "tävlingsgruppen" 17:30 - 18:30. Sen ville han vara kvar på den fria träningen också, så han tränade sammanlagt 2,5 timme på torsdagskvällen... Jag åkte därifrån nånstans mitt i och köpte pizza och körde hem till Peter och Linus, och sen tillbaka. Jag och Robin åt när vi kom hem igen.
 - Jag och Robin skrev upp oss på resan till Boda Borg med judoklubben den 22 februari.

Fredag:
Superhalkigt igen. VÄLDIGT blåsigt.
 - Linus ramlade på den blöta isen utanför dagis på morgonen, stackarn. Han slog sig inte, men blev kall och blöt och vi fick byta om på honom direkt.
 - Jobbade.
 - Kom tidigt till dagis vid hämtningen idag, så jag stannade och hälsade på lite innan vi gick hem jag och Linus.
 - Robin ringde när han skulle gå hem från fritids och bad att få stanna kvar och äta med dem innan han gick.
 - Jag hämtade mamma på Gruvön och vi handlade tillsammans.
 - Robin åkte till badhuset med kompisen Erik.
 - Jag, Peter och Linus åt tacos och såg på Kung Julien (från Madagaskar)-serien på Netflix.
 - När Robin kom hem åt han med, sen dippade vi grönsaker och mös i soffan till Fångarna på fortet. Båda grabbarna somnade hos mig i soffhörnet innan Fortet var slut.

Lördag:
 - Slapp förmiddag.
 - Städade.
 - Mamma kom hit. Robin lagade mat och efterrätt till oss alla.
 - Mamma hjälpte mig att städa hela kvällen.
 - Granen plockades ner. Äntligen. Var rätt trött på den nu...

Söndag:
 - Linus vaknade med täppt näsa. Han blir väl förkyld nu då när han börjat på dagis igen förstås...
 - Robin streetdance. Lämnade Linus hos mamma före och hämtade honom efter så han har varit där och lekt.
 - Inte gjort särskilt många knop mer. Sett på Mästerkattens äventyr, den nya serien på Netflix med 5 avsnitt, med familjen.
 - Ganska mycket ont i ryggen idag (musklerna), antagligen extra efter gårdagen, men har haft ont så gott som hela veckan den här veckan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar