fredag 3 april 2015

Långfredag

Långfredagen inleddes som varje år med den årliga äggpromenaden. Familjen gick med mormor och familjen Karlsson/Larsson som också är lite av en tradition. Robin träffade dock sin tjej och gick med henne istället. Jag vann "poängligan" i år med hela 11 rätt av 12! (Säkerligen både första och sista gången det händer). Robin vann 16 ägg på lotteriet.


Sen blev det fika hos mamma, också som vanligt, innan de andra gav sig hemåt.
Pojkarna gottar sig hos mormor.
Senare fick vi jättegod middag av mamma, och då hade även pappa kommit dit efter jobbet för att vara med oss. Och utöver det har vi moffat i oss godis hela dagen typ, så inte konstigt att man känner sig lite svullen nu ;)

Det har målats ägg och påskbrev...

...och pojkarna har målat sig själva...

Ännu en trevlig och bra långfredag hemma hos mamma. Soffhäng och tv-tittande. Mat. Pyssel. Godis. 
Peter lämnade oss ett tag för att ordna så att pojkarna kan få leta ägg hos farföräldrarna dit vi ska imorgon. Det blir roligt för dem det. Linus har pratat om att han skulle vilja gå på äggjakt i flera dagar så... =)

Jag, Peter och Robin är hemma nu sen ungefär en timme tillbaka. Linus stannade kvar hos mormor för att spendera natten där. Jag börjar redan fundera på om det skulle vara en bra ide att gå i säng snart. Jag har ont i huvudet, så ligga vore nog skönt... Men först ska jag dricka teet som älsklingen nyss serverat mig.

Trevlig helg på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar