fredag 17 april 2015

Jag måste gnälla lite...

...och kanske få det här ur systemet.

Jag var på affären och handlade förut efter jobbet, kom på att jag glömt köpa en tub majonäs och gick in igen. När jag kom till kassan så var det kö och kvinnan före mig hade mycket varor i sin korg. Eftersom jag själv alltid släpper förbi andra i kön, eller till och med säger till dem att gå före, så tänkte jag att det kanske var okej att få gå före själv för en gångs skull och frågade henne både trevligt och försiktigt om jag skulle kunna få gå emellan och höll upp min enda vara. Hon tittade på mig som att jag ställt världens orimligaste fråga och sa sen surt: "Ja, men gör det då!!" och vek sen direkt bort blicken.

Oj, vad jag kände mig dum...

Jag kommer fortsätta att släppa folk före mig även i fortsättningen, även om jag inte vet längre om man ska tro på karma, men jag kommer troligtvis inte att be om att få gå före själv någon mer gång...

Och fan vad tråkigt det är att man ska vara så känslig och låta sådana personer sänka ens humör och sno ens energi. En skitsak egentligen, men hos mig fastnar det aningens för länge och får mig både ledsen och arg. Suck...


Tur att jag och barnen ska hälsa på flickorna Schlott ikväll, så man kan få tanka upp den positiva energin lite igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar