söndag 2 december 2012

Förkylda familjen.

Ikväll sover båda grabbarna hos mig i dubbelsängen. Vi brukar göra så när vi inte är pigga och då sover Peter på soffan.

Jag har blivit mer och mer förkyld under helgen och i förmiddags kände jag mig nästan bakfull där en sväng innan jag tog ett varmt bad och kvicknade till något. Linus har varit snorig ett tag nu men har börjat hosta lite och även Robin har haft en mildare hosta. Idag har han sett lite hängigare ut, men säger själv att han är pigg... Vi får väl se hur han känner att han orkar imorgon, jag och lillen stannar iallafall hemma.

Trots förkylning så har vi ändå firat gubbens födelsedag idag (han fyller imorgon) och haft lite besök här. Flera av gästerna var ändå förkylda själva så det gjorde nog varken till eller ifrån ;)
Nu är jag iallafall jättetrött (trots att jag till och med sovit middag vilket jag inte gjort sen i våras eller nåt) och det är så skönt att vara klar och nedkrupen för natten...

Och mammahjärtat är så varmt i skrivande stund, då Robin klappade sin sovande lillebror innan han själv somnade och viskade: "Gonatt Linus, jag älskar dig... mest av allt... fast vi bråkar..."

Mina fina underbara pojkar! Vad vore livet utan dem?!!

2 kommentarer: