lördag 2 mars 2013

Melodifestivalen 2013: Andra chansen

Så ikväll var det dags för Andra chansen. Som i år sändes från Karlstad. Två bidrag från tidigare deltävlingar går till final och resten trillar bort.

Jag önskade Erik Segerstedt & Tone Damli med Hello Goodbye och Robin Stjernberg med You vidare idag. Och jag fick med en av dem iaf. Vilka var era favoriter?


Och så här gick det när svenska folket sagt sitt:

TILL FINAL:
Anton Ewald - Begging
Robin Stjernberg - You

UTSLAGNA I DUELLERNA:
Behrang Miri - Jalla dansa sawa
Martin Rolinski - In and out of love

UTSLAGNA:
5:a Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye
6:a Caroline af Ugglas - Hon har inte
7:a Cookies and Beans - Burning flags
8:a Erik Gadd - Vi kommer aldrig att förlora

Nästa vecka är det final och jag tror redan nu att jag vet vem min absoluta favorit kommer att vara då, men jag säger inget än IFALL jag skulle ändra mig ;)

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte Martin Rolinski skulle gått vidare. Och Erik & Tone. Caroline kunde ha fått gått vidare för mig men hon hade nog inte funkat i stora finalen i malmö sen.

    SvaraRadera
  2. Jag är inget stort Rolinski-fan så jag tyckte det var bra att Robin vann den duellen.
    Jag gillar Caroline också, men det är väl inte riktigt rätt forum för en sådan låt kan jag tycka. Det var inget fel på den, men jag tror inte på varken den eller hennes framträdande i Eurovision riktigt heller ;)
    Och synd att Erik & Tone "bara" blev femma idag.

    SvaraRadera