lördag 9 mars 2013

Melodifestivalen 2013 - Final

Så var man i säng efter kvällens final i melodifestivalen. Mamma har varit här och tittat med mig och grabbarna, fast som vanligt så orkade inte de hela vägen.

Vann ikväll gjorde Robin Stjernberg med låten You och jag är jättenöjd med det då han blivit en av mina stora favoriter. Jag trodde innan att Yohio säkert skulle vinna och det hade varit okej det med, men Robin var bättre. Och det hade varit lite tråkigt om Yohio vunnit, just för att han varit förhandstippad (och han fick ju faktiskt också mest poäng från den svenska massan), jag gillar när det blir lite mer oväntat.

Jag tycker dock att min största favorit Ralf kunde ha fått liiite mer poäng åtminstone. Både utlandsjuryn och svenska folket var lite väl snåla tycker jag när det gällde honom. Han kunde fått mer av poängen som David Lindgren och Anton Ewald fick, de fick alldeles för många ;)


Så här gick det:
1. Robin Stjernberg - You • 166 poäng
2. Yohio - Heartbreak Hotel • 133 poäng
3. Ulrik Munther - Tell the world I'm here • 126 poäng
4. Anton Ewald - Begging • 108 poäng
5. Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream • 85 poäng
6. Sean Banan - Copacabanana • 78 poäng
7. Ralf Gyllenhammar - Bed on fire • 73 poäng
8. David Lindgren - Skyline • 69 poäng
9. State of Drama - Falling • 68 poäng
10. Ravaillacz - En riktig jävla schlager • 40 poäng


BÄST ikväll var när Robin vann och först inte verkade förstå det. Jag gillade att han helt äkta inte tagit det för givet och blev så överraskad.

SÄMST ikväll var Carola. Enough said.


18 maj är det dags för Eurovision Song Contest 2013 - final.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar