fredag 23 augusti 2013

Tillbaka till vardagen.

Så har jag redan klarat av en hel jobbvecka igen då. Måste säga att det gått både snabbt och smärtfritt (bortsett från tre dagars huvudvärk då) att börja jobba igen efter semestern. Det är faktiskt rätt skönt att komma igång igen och komma in i rutinerna. Jag är färdigsemestrad för nu och känner mig helt tillfreds med att vara tillbaka.

Och kanske känner pojkarna likadant, för det har inte varit några problem för dem heller att komma tillbaka till sitt. Det har gått lätt att lämna Linus på dagis varje morgon trots att han varit ledig så länge och varit lite trött på de här morgnarna, och stora killen Robin behöver vi väl knappt nämna då han sköter sig så fint och nästan helt självt bara han väl kommit ur sängen. Tänk att han redan börjat i tvåan nu (i förrgår)... 
Tyvärr blir ju även en annan också äldre i samma takt då, men det behöver vi ju inte prata om...

Annars har det inte hänt så mycket den här veckan utöver sånt som haft med vardagens återkomst att göra.
I tisdags var vi en sväng till Bergvik för att köpa nya inneskor till Robin som han ska ha på gymnastiken (och dansen han ska börja på på måndag) och så letade vi nya regnställ till ungarna, främst till Robin som växt ur sina, men där blev det ingen framgång då hans storlek var slut i alla sorter... Får skicka efter det istället. Måste kolla under helgen här nu och kanske beställa snabbpaket då det är kris för Robins del om vädret vänder...
Igår satt jag och fyllde i personuppgifter och telefonnummer och tillsynstider och sådant på sammanlagt fyra papper till skolan och fritids så att jag nästan fick kramp i handen, men nu är det också överstökat.

Övrigt de senaste dagarna:
-Anmält Robin till streetdance i Säffle hos Move It.
-Min fina vän Camilla har haft födelsedag (tisdag).
-Peters goa syster Susanne fyllde 40 (igår).
-Idol på TV4 började i måndags kväll för säsongen.
-Ingen promenad med Marie den här veckan, dels för att vi var i stan först och dels för att jag var så trött och hade huvudvärk ganska ordentligt. Tyvärr.
-Robins solros har slagit ut.

Nu har vi fredagskväll i soffan, min älskade familj och jag. Lite huvudvärk nu med, men i övrigt känns allt bara bra. Jag har både godis, kärlek och helgen framför mig. Jag fick en fin kärleksförklaring av gubben till middag och nu bakar han sockerkaka.
Man kan ha det sämre =)

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar