tisdag 6 augusti 2013

Det här var en dag som tog mycket energi

sa Robin igår när vi gjorde sista stoppet vid Shellmacken i Ed på hemvägen. Och visst hade han rätt. Alla var både trötta och slitna efter turen. Men det var också värt det, för vi hade också haft en både rolig och trevlig dag tillsammans som vi kommer minnas länge.
Vi (jag, Peter, barnen, mamma och svärföräldrarna) åkte hemifrån oss klockan 7:00 igår morse och styrde kosan mot Nordens Ark dit trippen var planerad. Där kom Peter på att vi ju kanske kunde hinna med ett besök på Havets Hus i Lysekil också då vi ändå gick runt Nordens Ark lite snabbare än vi trott. Så så blev det. Där åt vi också i lugn och ro innan vi åkte hemåt så klockan hann bli en del.
Mellan 22:30-23:00 var vi hemma igen efter en lång men som sagt rolig dag.

Idag har det varit en bara-vara-dag. Linus väckte mig 9:00 imorse och då gick jag upp. Slöade på soffan och sen somnade jag till någon gång runt 11-tiden (???) och sov till 13:20... Slöade ännu mer.
Peter gjorde mat och jag duschade och närmare 16:30 åkte vi till svärföräldrarna en stund. 
17:15 åkte jag iväg för en snabbpromenad med Marie innan regnet. Vi hann inte... När vi gått några meter in på skogsvägen kom världens regnskur, men vi fortsatte då stolpen vi skulle ta idag inte var särskilt långt borta. Vi var borta kanske 20-25 minuter. När vi kom tillbaka, blöta som sjögurkor, så slutade det regna. Jo jo...
Hämtade upp familjen och åkte hem.
Ett par av grannbarnen har varit här och nyss gått hem nu. Peter repar.
Och jag är jättetrött fortfarande.
Känns som en riktig söndag idag...

Nya tag imorgon.
Då har jag tänkt mig att ta en städdag vilket är välbehövligt nu.
Och så har jag lovat Robin att han ska få åka och bada i Hasseldalen under första halvan av dagen om vädret tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar