tisdag 27 augusti 2013

Det är mycket nu.

På både gott och ont. Rörigt är bara förnamnet på hur det ser ut i min skalle just nu. Det är mycket att tänka på med både stort och smått, och min Att-göra-lista bara växer tycker jag. Jag gillar det på sätt och vis, samtidigt som en annan del av mig inte alls vill göra någonting mer än att gräva ner sig och strunta i allt. Mängden tankar och funderingar är så stor så jag är livrädd att allt inte ska få plats och glömma något trots listor och kalenderanteckningar och allt vad det nu är.

Vad är det då jag har i huvudet?

Tja... ALLT från arbetsuppgifter till sånt som behöver göras hemma typ... Funderingar om livet i allmänhet.

I september som är på intåg fyller båda killarna år till exempel och jag funderar över födelsedagspresenter och kalas. Och svärfar fyller jämnt.

Linus håller på att bli blöjfri och har varit utan blöja på dagis hela dagen idag. Det går riktigt bra, men här måste man ändå vara med och ha koll hela tiden ifall han blir nödig och inte släppa tanken.

Robin har börjat på streetdance i Säffle, och jag antar att judon snart drar igång för säsongen. Då kommer han troligtvis att behöva en ny dräkt också.
Och jag håller utkik efter barngympan ifall det är så att Linus skulle vilja börja igen. Han säger att han vill det ena stunden och nästa stund inte, men vi provar väl.

På söndag är det även prova-på-dag på ridskolan och Robin vill dit och testa, samtidigt är jag bjuden på ett PartyLite-party exakt samma tid...

På jobbet är det också en del att hålla reda på och jag försöker dela upp hjärnan i en jobb-hjärna och en hemma-hjärna som får tänka på olika saker på olika tider, men det är inte heller helt lätt. Men än tror jag inte att jag glömt något viktigt på jobbet iallafall fast tankarna ibland är någon annanstans och snurrar.
Nu försöker jag få tag i en kvinna för fotografering till våra nya "id-brickor" vi ska få och om ett par veckor blir det första APT:n efter sommaren.

Det är lämning och hämtning på dagis och fritids i huvudet, och jag har ändrat Robins fritidstid lite på fredagar. Kanske borde jag även ändra Linus lite där med. (Där kom jag på något nytt att skriva upp på listan över saker att ordna).
Och då skolan börjat igen så är det åter dags att komma ihåg när Robin har gympa/bad, kolla om han har läxor och försöka skicka med frukt varje dag. I morse var jag lite rörig och lyckades lägga ner Robins fruktlåda i Linus ryggsäck istället... Men jag fick ju lov att ordna till det, inget mer med det, men Gud så tråkigt onödigt...

På torsdag är det skolfotografering för Robin. Måste komma ihåg att snabbt kolla upp om det även är dags för det på dagis i det närmaste så jag vet.

Den 24/9 är det stängningsdag på skola/barnomsorg så då behöver jag vara ledig. Ska man ta föräldraledigt eller semester tro? Får tänka på det.

Flera rum/förråd skulle behöva rensas här hemma. Vi behöver storstäda och åka till tippen. Och jag borde lägga ut en massa av barnens urväxta kläder och lite annat på någon köp-och-sälj.
Robin vill ha sitt rum ommöblerat och vi borde verkligen städa akvariet.
Och tvätt har jag ju alltid. Tvätt, tvätt, tvätt... Och en korg med stryktvätt som säkert väntat i en vecka.

Det är meningen att vi ska försöka göra en dagstur till Liseberg också någon gång innan det stänger för säsongen i början av oktober.

Jag och Marie har sagt att vi ska gå och titta på Magnus Betnér & Soran Ismail's föreställning En skam för Sverige när den kommer till Karlstad i november. Då borde vi nog beställa biljetter ganska snart.
För övrigt så har vi bytt promenaddag till torsdagar från den här veckan, då InMeHead har bytt repdag från måndag till tisdag. Onsdag och lördag har de kvar som vanligt. 
Hoppas på att det blir någon mer spelning i höst.

Jag längtar efter mina tjejkompisar och önskar att jag eller någon av dem får tummen ur och drar ihop en träff snart. Ja, egentligen skulle jag träffa dem mer över huvud taget. Det tänker jag också ofta på, men det blir inte mer än så när tid och ork inte infinner sig. 
Och Marie & Malin måste komma hit på tacos eller nåt en kväll när vi får tid över.

Vi har lovat barnen att åka in till Leklandet också, när vi nu ska klämma in det.

Och så borde vi hälsa på Tant Maja, mamma. Vi har sagt det så länge.

Jag önskar att jag kunde slappna av och läsa lite mer. Jag har en bok som jag började läsa i våras säkert som jag vill läsa ut, men ändå orkar jag inte ens öppna den. 
För övrigt så vill jag se Hur många kramar finns det i världen, gärna innan den 5/9 då jag fått rabattkupong från Ica som man lika gärna kan nyttja då. Man kanske skulle ta med sig mamma?

Jag tänker på att jag har fått en tid för årskontroll hos tandläkaren som jag faktiskt ska gå på i år. Jag tror att jag möjligen inte varit där sen jag gick med Linus eller kanske en gång efteråt, men inte de senaste två åren iaf.

Så vill jag gå ner några kg till i vikt, men har ännu inte orkat återfå kontrollen över vad jag äter efter semestern. 

Och så har jag tänkt mig att bli medlem i Djurskyddet. Det är bara den där tummen som ska ur...

Jag har iallafall beställt regnkläder till barnen nu och som jag väntar på leverans. På KappAhl hittade jag äntligen i Robins storlek, annars har den verkat svår att få tag i... På Ellos hade de visserligen ett par, men då med leverans först 15 december!! 

Och så borde jag klippa mig.
Och fylla i tatueringen som inte ser helt okej ut. Och så skulle jag vilja tatuera mig igen, men jag har inget motiv klart för mig och inte heller vill jag lägga pengar på det just nu så det får ligga på framtiden.

Annat jag tänker mycket på är barnen som är så goa, och samtidigt trotsar och bråkar med varandra så man kan bli gråhårig periodvis och hur man ska hantera det.

Jag tänker på att djuren börjar bli till åren och väntar med fasa och ångest på den dagen då de blir för gamla för att orka längre. Särskilt Tyson just nu som ändå är en stor hund och har passerat 10-årsstrecket.

Och jag har både familj och vänner som har det tufft på olika sätt som jag också tänker mycket på och oroar mig för. Och som jag har lite ångest för att jag kanske inte hör av mig till som jag borde. Samtidigt så orkar jag inte själv alla dagar. 
Som idag, som är en sån dag då det bara är så gött att bara vara ifred efter jobbet (med barnen då). Jag mår inte skit på något vis, men jag vill heller inte varken träffa eller prata med någon annan. Så känner jag rätt vad det är.
Och helt bra mår jag ju inte heller då just nu. Något oidentifierbart är det som drar ner mig en del.
Men kanske är det bara det att det börjar bli lite för trångt i skallen och svårt att sortera då det som ni kanske märkt är en salig blandning som rör sig där inne...

Och trots att jag nu skrivit ett av den här bloggens längsta inlägg någonsin, så har jag ändå en del kvar som jag tänker på men inte nämnt här...

Det får liksom räcka nu om jag inte ska sitta och blogga bort hela kvällen ;)

3 kommentarer:

  1. Åh herrejävlar du..inte konstigt att du har huvudvärk.

    Tacos låter gott det :)

    Och Tant Maja går nog ingen stans på länge får vi hoppas. Likadant med de fyrbenta, men jag delar din oro där.

    Jag har också det där problemet med att umgås med mina kompisar (dig alltså) alldeles för sällan. Att jag får dåligt samvete över det. Men vi gör en deal du och jag att i alla fall du och jag inte behöver ha dåligt samvete över varandra ;)

    Ta med dig Elisabeth och gå på bio :)

    Och försök kolla kalendern bara för en dag eller tre framåt. Och är det nåt du kommer på så gör en påminnelse i mobilen eller så. Säg till Robin att han får hjälpa dig att komma ihåg lite gympa/badtider och så där, han kanske gillar det :)

    Inte ens jag har ork att läsa just nu. Fast det kanske mer beror på att boken inte är så bra plus att den är på engelska :P Men du läste Ove i alla fall och nu i september kommer hans andra bok :) fast jag vet inte om jag ska köpa den än eller vänta tills den kommer i pocket om hundra år.

    Ja jävlar ja, kanske dags att beställa de där biljetterna också :p

    Och jag och Malin vill veta vad ungarna vill ha när de fyller år :)

    Och världen går inte under om du skulle missa att skriva ner eller glömma bort nånting :) shit happens och vi är bara människor.
    Sortera i skallen så gott det går och resten får bli som det blir.
    Lätt att säga men svårare att göra :p men det lugnar nog ner sig snart ska du se.

    Kram på dig och simma lugnt
    :)
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt fina svar älskade vän! <3

      Jag återkommer framöver med barnens önskningar till födelsedagen =)

      Radera