onsdag 14 augusti 2013

Minigolf i Vålberg

med mamma och barnen nu ikväll.
Det var jätteroligt, men nu lär det dröja innan vi åker dit igen. Om vi någonsin gör det. 
Varför? Jo, för att Robins klubba gick av (utan att han gjorde något fel, den var väl dålig) och därför var vi tvungna att ringa upp någon ansvarig innan vi åkte därifrån och berätta vad som hänt. Bara det är ju lite ovanligt, men okej, mamma ringde upp och blev väldigt utfrågad. Jag kan gå med på att de frågar, särskilt som det tydligen gått sönder en klubba förra veckan också, men att fortsätta fråga frågor som om Robin hade varit arg och slagit med klubban eller om han STÅTT på den eller så, när man redan talat om FLERA gånger att den GICK BARA AV när Robin slog på bollen och att han INTE gjort något KONSTIGT... Sånt gör mig riktigt grinig. 
Och jag slängde ur mig där jag stod bredvid mamma "om det var så jävla svårt att fatta" så den i telefonen hörde, men det står jag för. För det är inte roligt. Jag har väl aldrig varit med om att man ska bli så ifrågasatt för att något går sönder när man är ute någonstans. Det kanske är sådant man får räkna med på ett sånt ställe, att en klubba går av ibland?
Min klubba kändes också lite lös nedtill. Stackars den som har den när den går i sönder då...

Men men, vi hade trevligt tillsammans när vi var där i alla fall så det var en bra kväll i det stora hela.

3 kommentarer:

  1. Trist när det blir på det viset :-/

    SvaraRadera
  2. Riktigt tråkigt... Hon i telefonen frågade till och med vad Robin hette; men mamma frågade tillbaka vad det har med saken att göra... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har ju inget med saken att göra. Och dessutom var det ju en olyckshändelse. Hon kunde ju ha lyssnat mer ordentligt på Elisabeth.

      Tur ändå att ni hade en bra kväll :-)

      Radera