måndag 19 augusti 2013

Sista dagen

på sommarledigheten för mig och barnen idag. Imorgon är det tillbaka till vardagen igen. Jag börjar jobba efter 4 veckors semester och barnen ska tillbaka till dagis och fritids efter sex veckor hemma. På onsdag är det skolstart och Robin börjar andra klass.

Det ska mest bli skönt att komma tillbaka till verkligheten och rutinerna nu. Så klart är det underbart att vara ledig, men samtidigt kan det bli för mycket av det goda med... Eller hur man ska uttrycka det. Hur som helst är jag helt till freds med att börja jobba igen nu. Och bara för att semestern är slut betyder det inte att det roliga är det. Vi har faktiskt en hel del framför oss ändå de närmaste veckorna (och säkert fortsättningsvis därefter med).

Idag har jag inga stora planer, men känner mig iallafall "tillbaka på banan" efter två trötta och slappa dagar och tänker mig att handla lite, plocka hemma och förbereda inför morgondagen och vår start på hösten. Ikväll tänker jag mig att se säsongsstarten av Idol. Och så ska det bli riktigt spännande att se hur det går att få barnen att somna i någorlunda tid... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar