lördag 14 september 2013

Long time no see ;)

Snart en vecka sen jag orkade blogga nåt. Har inte varit helt pigg, eller haft någon lust, men nu har det blivit dags för lite catching up.

Svärföräldrarna har skaffat en till katt:
En alldeles underbart söt liten Izzie, som de var iväg och hämtade efter Linus kalas i söndags.

I måndags var det en sådan där dag då vi gjorde absolut INGENTING på hela dagen. Iallafall inte jag.

Jag har haft ont i huvudet och känt mig riktigt konstig några kvällar under veckan, men det har inte varit värre än att jag kunnat jobba som vanligt heller.

I tisdags var jag och Linus iväg till gympasalen på Södra för att kolla in om han hade något intresse för att börja där igen nu när han är lite större. Han var med på uppvärmningen, sen ville han att vi skulle gå hem igen utan att ens ha försökt med något på hinderbanan. Vi stannade och pratade en stund med Camilla, men han fick iallafall som han ville. Dock verkar han inte helt främmande för att göra ett nytt försök på tisdag, så vi testar väl en gång till. Funkar inte det så behöver han inte. Jag vill bara att han provar, så får vi väl se om han hittar någon aktivitet som passar honom någon gång så småningom =)

I förrgår fick vi besök av en gammal kompis som heter Emil och har bott i Göteborg i flera år, men som nu är tillbaka på orten iallafall över vintern. Det var faktiskt riktigt roligt att träffa honom igen efter att inte ens ha pratat med honom på iallafall närmare fyra år...

Igår fick Linus en fläskläpp och skrapad haka då han ramlade ner från en bänk på dagis och slog ansiktet i asfalten, men det gick bra ändå och han säger att det inte gör ont idag.

På eftermiddagen igår var vi till leksaksaffären med grabbarna där de fick handla för egna pengar som de fått i samband med Linus födelsedag och sedan blev det en tur till affären och sen hem för att laga tacos. Lite soffhäng & fredagsmys innan det blev tidig kväll för mig som inte mådde bra igår kväll heller. Somnade runt 21, vaknade runt 8 idag.

Och idag började Robins judo för terminen igen:

Efter det har vi varit hos svärföräldrarna en sväng och firat svärfar en gång till (det gjorde vi ju i lördags med) och fått smörgåstårta, då hans mamma och syster med man kom på besök idag.

Kvällen idag är ännu oskriven, men det verkar iallafall just nu som att jag och Robin kommer att få en ordentlig egentid tillsammans. Peter ska iväg och repa, och Linus vill tillbaka till farmor & farfar för övernattning då Robin sov över där förra helgen. Om han inte ändrar sig igen, det har varit några turer fram och tillbaka redan hur han vill ha det pluttisen.

Vi får se.

Nu ska jag ta huvudvärkstabletter iaf.
Tack o hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar