måndag 2 september 2013

Sammanfattning augusti 2013

Augusti har gått snabbt, men ändå känts ganska lång. Kanske för att det varit både sommar och höst i samma månad?
Vädret har varit både och. Fint och varmt. Regn. Mycket åska. Ett träd på Orrby träffades av blixten och det tog bl a pappas tv. Och mot slutet av månaden så blev det höst. Jag kände den där höstvindskänslan jag brukar få.

Månaden inleddes med beach party och avslutning av Hasseldalens simskola. Robin tog 6 märken i år.

Firat Emblas 3-årsdag.
Camilla fyllde 31 och Susanne 40 under månaden.

Familjen, mamma & svärföräldrarna gjorde en dagstur där vi åkte först till Nordens Ark, och sen till Havets Hus i Lysekil. En lång, men mycket bra dag!

Jag och Camilla var till Karlstad och åkte Segway. Så kul!

Cirkus Wictoria kom till Grums och besöktes av mig, mamma och båda grabbarna.

InMeHead spelade i Liljenäs på kvällen efter en "Fotbollens dag" och jag tog med mig pappa dit och lyssnade. Ungefär två veckor senare spelade de för tredje året i rad på Folk&Rock-festivalen i Segmon och gjorde ett av sina bästa framträdanden hittills! Före festivalen var det cruising med kortege från Grums till Segmon tillsammans med Brolle. Pappa körde mig, Peter & Fredda.
På Folk&Rock var jag med Malin, Susanne & Magnus i år. Förfestade lite här, och då var även Marie med till en början.

Peter började jobba igen. Jag började jobba igen veckan efter, efter fyra veckors semester. Det kändes alldeles lagomt och nästan lite skönt att komma tillbaka till vardagen och rutinerna igen. Ingen ångest alls för att semestern var slut i år.
Barnen började dagis/fritids/skolan igen efter sex veckors sommarledigt. Stora killen började andra klass och fick börja gå hem själv efter skolan på måndagarna.

Linus började intressera sig ännu mer för toaletten och kalsonger och har tagit ett steg till på vägen mot att bli blöjfri. Han har klarat några hela dagar emellanåt i bara kalsonger hemma och även ett par på dagis. Vissa dagar bestämmer han sig för att bara ha blöjan igen, särskilt om han haft lite för många "olyckor", men det får han ha. Vi bråkar inte om det. Jag känner att det går åt helt rätt håll ändå =)

Annars så har vi besökt Lillerudsdagarna, och Robin har varit på ett kalas för kompisen S på Går'n.
Jag har fortsatt promenera med Marie och Robin har varit med någon gång.
Camilla hälsade på mig och Linus en måndagsförmiddag.

Skickat efter regnkläder till grabbarna från KappAhl. Det var jättesmidigt med deras app till mobilen!

Robin började på streetdance hos Move It dansförening i Säffle, och tyckte det var roligt från första gången.

Vi har städat och rensat en del i augusti, och så har det blivit en vända till tippen och en tur till Ikea.

Volvon trasig. Det visade sig när Peter och hans kusin skulle byta stötdämpare fram att ena fjädern var av och den andra i mycket dåligt skick... Så den är för farlig att köra tills vi fått tag på nya sådana också.

Bio med mamma och Robin "Hur många kramar finns det i världen".

Det har varit väldigt många fina och roliga dagar i augusti, men mitt mående har ändå varit sämre än i juli. Det har varit en del ångest och dippar i humöret, och huvudvärken har varit ganska ofta återkommande. Ibland flera dagar i rad. Och även en hel del problem med förstoppning under månaden. Men allt är det sånt som går över och i det stora hela är livet ganska bra. Jag försöker tänka så positivt jag kan iallafall, och tycker att jag har det ganska så bra, men känslor är ju inte alltid något man styr över tyvärr.

Nu går vi in i första höstmånaden, som också är båda mina underbara barns födelsemånad. Och svärfars. Mycket är på gång även nu, så det blir nog en händelserik månad till innan det (kanske) lugnar ner sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar