måndag 23 september 2013

Måndag förmiddag

är det nu. Ännu en helg har virvlat förbi och en ny vecka har påbörjats.
Helgen har varit lugn. Både fredag och lördag har fått komma lite som de kom och måsten och borden fick vänta.
Igår togs det också ganska lugnt, men jag började ändå att så sakta dra igång städ- och tvättkarusellen igen.

Idag ska jag fortsätta. Och om möjligt försöka att komma igång ordentligt med att ligga i lite mer en tid framöver med att få ordning här hemma på riktigt. Det är så frustrerande att ha det så mycket grejer och en enda röra... Jag känner mig positiv just nu, men jag vet ju även hur jag brukar få slut på både ork och lust ganska snabbt...

Jaja, just nu är det lek med Lego Hero Factory med Linusen i soffan som gäller. 
Det är viktigare ;)


Sen har vi några timmar kvar att städa på också. Peter kommer inte hem förrän runt 16-tiden och Robin ska följa med en kompis hem efter skolan, så det är bara jag och lillen hela dagen. Och pappa är ute och går med Tyson åt oss fast det är måndag och vi är lediga.
Så vi har tid.

Ha en bra första veckodag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar