fredag 25 april 2014

Huvudvärksvecka.

Så har några dagar gått igen sen jag skrev sist. Det där med sötsakerna har det blivit si och så med. Jag har tillåtit mig att äta från det som finns/fanns hemma nu efter påsk, men jag har iallafall inte KÖPT mig en enda chokladbit och jag har inte ätit godis på arbetstid vilket jag gärna gjort annars. Så liiite duktig har jag ändå varit. Fast nu unnar jag mig igen, en öl och chips i soffan. Men det är ju fredag, eller hur?

Annars har jag inte gjort så där mycket förutom att jobba under veckan. Jag har mest känt mig nedstämd och haft huvudvärk. Robin hade judoträning som vanligt i tisdags så då var jag med honom där. I förrgår och igår har jag mest suttit i soffan och glott efter jobbet. Igår kröp jag ner i sängen redan till 19:30. Det har gått bra att jobba, men efteråt har jag ändå känt mig helt dränerad på energi.

Nu är det helg igen. Jag känner mig piggare och jag kan andas ut lite. Ikväll blir det ännu en kväll av "bara vara" och imorgon ska jag försöka ta tag i sånt som blivit lidande än en gång under veckan, som städning och tvätt, och att plocka bort påsken. Robin vill inte iväg på judoträningen imorgon så jag har hela dagen på mig att ta saker och ting i min takt utan avbrott. Typ.

I natt ska gubben jobba och Robin är hos svärföräldrarna där han även ska övernatta, så det blir jag och lillemannen i dubbelsängen, och jag ska sova sååå gott har jag bestämt. De senaste nätterna har jag drömt så himla mycket konstigt, sovit oroligt och sen haft jättejobbigt att gå upp på morgonen. Igår morse badade jag i svett när jag vaknade och munnen var torrare än man ens kan tro att en mun skulle kunna bli... =(

Men nu, slappna av, tänka positivt och ha en skön helg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar