fredag 18 april 2014

Långfredag.

Efter en kämpig vecka på jobbet så var det extra skönt att gå hem igår och veta att man var ledig idag.

Idag har det varit en riktigt bra dag. Långfredagen brukar vara det med den årliga Äggpromenaden med fam Karlsson/Larsson och fika/pyssel/äggmålning/mat/mys hos mamma efteråt. 9 rätt blev det på tipsfrågorna i år, inte illa. Robin hade alla rätt på barnfrågorna och Linus hade bara två fel.


Vi har ätit godis, lite påskmat och entrecote. Sett på tv (bl a Sagan om Ringen, om än inte allt). Bara varit. Och som vanligt gick dagen superfort när man har det gött och trevligt.

Jag, Peter, Linus och Tyson var hemma igen strax efter kl 20 tror jag. Robin och Liza sover över hos mamma.

Jag och Linus har spelat lite Skylanders ikväll, arenastrid, och jag fick stryk 11 gånger medan jag bara lyckades klå ungen 3... :P

Nu sitter jag med en temugg och kikar på Orange is the new black, på Netflix innan jag kryper ner för idag.
GLaD PåSK på er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar