måndag 3 november 2014

Ikväll...

...ska vi i säng tidigt. Jag måste börja lägga mig tidigare i allmänhet än det blivit på sistone, och både jag och Linus behöver sömnen i natt som kommer nu. Natten till idag var jättedålig på den fronten. Först kom jag i säng alldeles för sent och sen har Linus sovit hur oroligt som helst. När han har sovit. Han har vandrat runt mellan vår säng, toaletterna och sin egen säng. Inte kunnat ligga stilla varken vaken eller sovande. Jag tror att det bökades i nästan 3 timmar fram och tillbaka innan jag gav upp och satte på en film åt honom i hans rum runt 5-tiden. Sen hörde jag inte av honom något mer iallafall. När jag väl fick sova, sov jag också oroligt. Drömt en massa konstigt och inte kunnat slappna av. Drömde flera gånger att jag försovit mig rejält till jobbet, men när jag kom dit var inte Mattias heller där. Sen visade det sig att jag var en timme för tidig och inte alls försenad. Och efter det var jag två timmar för tidig och funderade på att åka hem och lägga mig igen. Sen var jag försenad igen och Mattias hade åkt ut och jobbat utan mig. Vaknade till och insåg att det var måndag och att jag inte skulle iväg och jobba alls. Somnade om. Och så där höll det på.

Och jag kunde nog ha försovit mig imorse till att skicka Robin till skolan också, trots att jag ställt klockan. Jag tryckte bara på snooze (eller hur fan man nu stavar) i blindo och hade inte Peter ringt 8:30 så vet jag inte vart vi hade hamnat i tiden... Å andra sidan var Robin vaken själv, så det hade kanske gått bra ändå...

Linus fick jag väcka när jag skickat iväg Robin strax efter 9. Han var dödstrött, och vem vet när han äntligen lyckades somna på riktigt, men jag kände att jag var tvungen att få upp honom för att ha en chans att få honom att sova ikväll.

Dagen har gått bra faktiskt, och vi har inte varit allt för trötta någon av oss som man hade kunnat tro imorse att vi skulle varit, men jag tror ändå att vi satsar på att komma omkull iallafall runt 20-snåret. Då ska allt vara klart med kvällsmat och packning för morgondagens jobb, skola, dagis.

Sen ska jag se på Big Brother innan jag somnar så klart, men förhoppningsvis gör det ändå skillnad att ligga i sängen och titta än att sitta uppe med datorn i knät samtidigt. Då går klockan lite väl långt oftast innan jag ens kommer till toaletten för att göra mig i ordning...

Det funkar inte längre. Jag måste nog bli tant igen och börja lägga mig tidigt.

Och den där "egentiden" som jag antar att jag sitter uppe för får jag ju nästan aldrig iallafall eftersom Linus har en period då han bara ränner upp och ner i trappan efter läggdags och kollar vad jag gör. Alternativt att han ligger och ropar. Så vi kan lika gärna lägga oss tillsammans och få mer sömn båda två ;)

Nä, hänga tvätt kanske och förbereda för morgondagen då.

Jag hoppas att jag kommer i tid till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar