fredag 14 november 2014

Veckoslut.

Så har man tagit helgen igen. Väldigt skönt är det. Det har varit mycket muskel- och huvudvärk den här veckan, men som vanligt har jag tagit mig igenom det utan några större besvär. Det är irriterande när huvudvärken är som värst, men man kämpar på och innan man vet ordet av så har man kommit ut på andra sidan arbetsdagarna iallafall.

Idag har jag lämnat in och hämtat bilen på gummiverkstan igen. Nåt blev inte riktigt bra förra veckan (punktering?) och bilen har känts konstig att köra.
I förrgår fick vi vända i Segmon när vi skulle till Säffle på Robins dans, då det skakade väldigt när vi kom upp i högre hastighet än man har när man bara snurrar runt i Grums. Jag vågade inte fortsätta och när vi kom hem så hade vänster framdäck väldigt dåligt med luft. Ändå hade Peter fyllt på några dagar tidigare. Så... Behövde inte betala nånting idag iaf, så det var ju bra.
Och till dansen kom vi också, om än en kvart för sent, då pappa ställde upp och skjutsade oss istället.

Ikväll har vi ätit tacos (häftigt va?!) och för en stund sedan körde jag Robin på disco. Nu är det myskläder i soffan och kanske lite godis som gäller. Och huvudvärk. Kanske att man skulle ta en filt över sina kalla fötter med? Förutom att hänga en maskin med tvätt så ska jag inte göra nåt mer idag iallafall och jag funderar även på att lägga mig ganska tidigt. Mysa med Linus ska jag göra också om han vill. Robin hämtar Peter hem sen, så jag kan iallafall ta kvällen nu =)

Imorgon förmiddag står det badhuskalas för Saga på schemat, dit båda killarna är bjudna. Det blir roligt. Och så ska vi (Peter och svärfar) sätta in en ny köksfläkt. Det blir toppen att få en ny, och snälla Magnus ska få snickra ihop en ny kryddhylla åt oss till den.


Men tillbaka till nuet, och just nu ska jag göra "ingenting". Det både tycker jag om och är bra på.



Avslutar med några bilder jag tog igår som inte alls har med inlägget att göra ;)

Man får se mycket spännande på dagarna när man åker runt och jobbar.



Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar