söndag 2 november 2014

Så var lovet över

för den här gången. Imorgon börjar vardagen igen med skola för Robin och jobb för gubben. Jag och Linus är ju alltid lediga på måndagar. Hur som helst, hur skönt det än är med lov och ledighet, så ska det bli skönt med vardag och rutiner igen också. Iallafall känns det så just nu. Sen när man är inne i drillen igen så längtar man efter ledighet.

Men just idag känner jag mig positivt inställd och det är inte så hiskeligt långt kvar till jullovet heller.

Idag har jag och gubben varit en sväng till stan och börjat inhandla årets julklappar till kidsen. Det var 25% rabatt på allt på Toys 'r' us idag.
Och så köpte vi en skelettkostym till Robin som ska på skräckdisco på fredag.


Och så blev det en overall till Linus och en jacka till mig innan vi åkte hem också. Robin måste nog vara med och prova sina vinterkläder när vi köper.

Nu i kvällningen har vi städat, men nu är det bara tvättmaskinen som får fortsätta jobba. Soffan och temuggen vill också ha uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar