onsdag 7 december 2011

Blandade känslor & ångest.

Idag har det varit en lite "konstig" dag inuti. Jag hade en sån där må-bra-dröm i natt och den där känslan har hållit i sig så där så att man plötsligt börjar le för sig själv för att man känner sig så glad. (Jag minns inte vad jag drömde, men nåt bra måste det ju ha varit. Det enda jag minns är att älsklingen, hans bandkompis Fredde och Freddes sambo Maria var med i drömmen och att jag mådde så bra av den när jag vaknade.)

Samtidigt så har jag känt mig uppstressad, obekväm, trött... En sån där gnagande känsla som man inte riktigt vet vad det är.

Är det inte konstigt hur många olika känslor som kan få plats i en människa och att de kan skifta och blandas så otroligt under en och samma dag... Ena stunden glad, andra med oroliga fjärilar i magen eller stressigt ihopbitna tänder.

Och nu är jag så trött, så trött.

Jag mår bra, men det har inte varit en bra dag.
Eller så har det varit en bra dag, men jag mår inte bra.
Eller så är det bara ovanligt rörigt i känslolivet idag...

Dessutom har jag lite ångest nu ikväll, båda ungarna är väldigt förkylda. Risken är ganska stor att jag måste vab:a imorgon igen och egentligen så passar inte det sig alls då min arbetskamrat redan är borta och det var krångligt att få till en vikarie för henne. Hur blir det då om jag också är borta, och vikarien jag skulle haft med mig imorgon inte har jobbat i servicegruppen alls förut...
Jo, jag VET, det är inte mitt problem alls. Är mina barn sjuka så är de och jag rår inte över att det inte finns tillräckligt med folk. Men ändå kan jag inte låta bli att få ångest över det...
Snälla säg nåt bra här och hjälp mig ur detta! ;)

Jaja, nu ska jag sova, ögonen känns helt torra så de behöver nog slås igen. Och hjärnkontoret behöver stänga tidigare idag om det ska fungera imorgon också. Huvudvärken hoppas jag ska flytta ut under natten.
Så får vi väl se när vi vaknar vad dagen har att erbjuda, jobb eller vab, och ta det därifrån.

3 kommentarer:

  1. Kan inte Peter vara hemma och vab:a i morgon då?

    Hoppas du sover gott i natt i alla fall och drömmer bra drömmar och att morgondagen blir bra :)
    Natti

    SvaraRadera
  2. Av flera anledningar, som t.ex. ekonomi eller arbetsuppgifter så är det bättre att jag är den som är hemma för det mesta. Peter är ju den enda anställde på sitt jobb och de använder sig inte av vikarier heller.

    Natten blev inte så där väldigt bra heller, Linus vaknade av sin täppta näsa mitt i natten och sen har det varit oroligt efter det. Men det var ju tur att jag somnade ganska tidigt iallafall =) Och att vi ändå blev hemma idag då... :P

    SvaraRadera
  3. Aha okej.

    Hoppas ungarna kryar på sig snart då :-)

    SvaraRadera