onsdag 31 juli 2013

Sammanfattning juli 2013

Det här året har det varit SOMMAR i juli. På riktigt. Härligt! Jag har till och med badat i poolen (en gång) hos svärföräldrarna ;)

Jag inledde juli med att jobba en vecka i Tvätten på jobbet istället för inköp för att prova på och för att "göra plats" åt semestervikarien Sara som gick bredvid. Här blev jag (som aldrig stryker) inspirerad att stryka våra sängkläder hemma, så det har jag börjat med nu den här månaden vid 31 års ålder... ;)
Jobbade två veckor med Sara och Zandra efter det innan jag gick på semester vecka 30.
Peter och barnen gick på semester vecka 28.

Linus går på toaletten själv flera gånger om dagen och kissar, och byter sen blöjan. Jätteduktig så långt. Men kalsonger är han inte intresserad av längre och vill inte sluta med blöjan. Och inte bajsa på toaletten heller. Så det går lite trögt än, trodde kanske att vi skulle kommit lite längre, men det kommer väl.

Jag fick göra ett nytt hål i skärpet i början av månaden, men sen har jag gått upp lite igen då jag blivit lite mer slapp och slarvig med maten (och godiset) igen.

Stolpjakten med Marie har fortsatt i juli med och därmed tillägnats några trevliga kvällar den här månaden också. Robin har också varit med en gång till.
Har även varit på skogspromenad med familjen.

Jag har varit på bio med Marie och sett "The Lone Ranger". Och hon har varit med mig en sväng till stan i slutet av månaden då jag fick premiäråka med henne vid ratten och i hennes bil.

Bilbingo med Camilla och Anna på Jättestenskolan. Camilla vann 500kr på två rader och som vi delade på. Jag vann 100g choklad på lotter.
Träffade Peters farmor där.

Robins simskola började för året den 15:e. Tre veckor av bad och simning varje vardag kl 14:30 i grupp Hajen (fortsättning 2). Mamma och Linus har varit med oss flera gånger och vädret har varit toppen. Kanske bästa året av fyra vädermässigt?

Vi har fått nytt tak på verandan och målat. Morgan och Magnus var här och hjälpte Peter i flera dagar.

Jag har firat födelsedag, men inte blivit något äldre.

Cruising i Arvika med pappa.

Linus har varit på sitt första barnkalas hos en egen kompis. Jag var med honom och Peter, Robin och Johanna var på bio och såg Dumma mej 2 under tiden.

Johanna fyllde 18 år.

Jag, Jessica och Anna gjorde en tripp till Ullared. Handlade på GeKås i två dagar och sov i tält på campingen på natten emellan. En resa som var både rolig, trevlig och minnesvärd!


Övrigt
• Punktering på Volvon.
• Mamma gjorde sin goda jordgubbssaft till mig och Marie.
• Jag har läst en bok (En man som heter Ove av Fredrik Backman)
• Någon/några tog vår Fiesta från parkeringen och drog in den på dagis och rullade bl a upp ett traktordäck på den. Polisen kom hit och tog anmälan.
• Jag hade en klipptid bokad som Robin fick ta över då jag var i Ullared.

Nu har jag fortfarande ungefär 2,5 veckors semester när vi går in i augusti och en del roligt inplanerat. Jag tror på ytterligare en bra månad i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar