torsdag 14 november 2013

Fy vad det är tråkigt

att vara sjuk! Inget händer och dagarna bara flyter ihop i nån sorts tråkig röra...
Idag vaknade jag med huvudvärk och täppt näsa. Träningsvärk i typ hela kroppen efter de senaste dagarnas hosta. Ögonen svider och rinner och likaså näsan som idag verkar producera tredubbelt med snor. Hostan är faktiskt något bättre (ta i trä) och rösten med även om jag är väldigt hes fortfarande.
Så på ett sätt är jag bättre, men på ett annat sämre. Suck...

Men jag ska väl inte gnälla allt för mycket, jag kommer ju att bli frisk igen. Bara jobbigt och långtråkigt när det håller på.

Jag ska inte jobba imorgon heller, det är nog lika bra när man inte har några direkta krafter och måste gå med en toarulle i handen hela tiden, men jag tänker ändå försöka tvinga mig att bli piggare för varje dag nu och tänkte iallafall ta mig en tur ut och handla lite. Jag har ju inte varit hemifrån sen i måndags...

Och imorgon kväll är pojkarna bjudna på kalas, så då tänkte jag vara så gott som frisk igen? Snällaaa... ;) 

Nu är piller intagna, näsan sprayad och kroppen nedkrupen under täcket. Hela familjen ligger faktiskt redan, men för Peters del beror det på att han ska jobba i natt. 

Nu ska jag se om det finns nåt kul att se på tv på en torsdagskväll och smygäta lite vit choklad innan jag somnar.

Och i natt händer något magiskt som gör mig i alla fall lite mindre dålig, okej?!
Jag har inte tålamod till det här!

Natti & kram ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar