onsdag 13 november 2013

Jag ringde

jobbet i förmiddags och sjukskrev mig för imorgon också. Evelina var i planeringen och svarade när jag ringde, hon tyckte jag lät hemsk ;) "Herregud, du har ju ingen röst männisch!!" och "Du låter faktiskt ganska läskig till och med" var kommentarer jag fick…

Sedan ringde jag till tandhygienisten för att boka om min tid:
-Jo, hej, jag skulle ha kommit till dig imorgon… Krax krax...
-Eller så skulle du inte det, nej! löd det snabba svaret med en glimt bakom.
Så nu sköt vi på tiden fram till den 3/12 istället, då vi båda tror att den här hostan jag har inte går över inom det närmaste…

Annars då?
Jo, jag känner mig både bättre och sämre. Ingen feber idag alls, men idag har nysningarna och snoret börja komma istället. Och det trycker ännu mer i öronen. Jag är livrädd att jag ska få öroninflammation eller nåt nu också. Men kanske är det bara vanlig förkylningstäthet… *hoppas*

Jag är trött och slapp, men samtidigt börjar jag känna mig lite rastlös. Jag är inte van att vara hemma från jobbet för egen sjukdom och börjar fundera över om jag verkligen är tillräckligt sjuk för att vara hemma. Vilket jag också är. Egentligen. Men ändå så börjar nån form av skuldkänslor (eller vad det är) komma efter bara någon dag hemma…

Men men, jag får försöka acceptera att det inte går över på ett tag och att jag också måste vara hemma ibland. Ingen kommer tacka mig ändå, för att jag släpar mig till jobbet och mår som jag gör antar jag. Kanske snarare tvärtom?

Nu ska jag fortsätta att göra ingenting. Sen gör jag nog det ett tag till. Och efter det så kanske jag tvättar nån maskin och hänger. Och så ska jag äta kebabrulle. Och göra ingenting ett tag innan jag tar mig ett bad och slappar lite senare ikväll. Sen ska jag väl göra ingenting en stund innan jag lägger mig också. Efter det kommer jag vara helt slut och förhoppningsvis somna gott också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar