lördag 16 november 2013

Lördag kväll

och rent kroppsligt mår jag väl sådär. Jag är visserligen lite piggare, men jag är långt ifrån bra i min förkylning. Igår halvsov jag på soffan nästan hela första halvan av dagen, sen gav jag mig ut med mamma för att handla som jag bestämt och köra henne till apoteket. Handlingen kändes som en hel dags arbete eller nåt, eller kanske till och med värre just för att jag blev så svett! Det har varit jättevarmt åt mig nu i två dagar och jag blir svettig direkt av ganska lite. Jag är fortfarande hes och snoret har blivit segt och samlar sig i bihålorna, så huvudvärk och ont i bihålorna trots sprayande och snytande är dagens status. Och ont i nacken, men det kanske beror på att jag legat så mycket den senaste tiden… Hostar gör jag också emellanåt. Inte så ofta längre, men när jag gör det är det ordentligt…

Tröttsamt, tröttsamt… MEN jag har iallafall fått tillbaka lite energi, även om jag inte orkar så mycket åt gången. Jag klarade av handlingen igår och att följa med grabbarna på kalas. Idag har jag varit med Robin på judon och sen har vi varit i stan och köpt kläder som Robin ska ha på sin dansuppvisning i december (men de ville börja träna med "scenkläderna" redan imorgon). Och jo, jag blev svett av det också, men det var skönt att komma hemifrån en sväng. Jag är glad att jag är så pass mycket bättre nu ändå att jag kunnat genomföra det jag tänkt/tänker mig i helgen.

Eftermiddagen har tagits lite som den kommit. Peter åkte iväg på rep redan klockan 15 idag. Robin har lekt med tremänningen. Jag har småplockat lite, grejat med tvätt och spelat en del tv-spel med Linusen som fick sig några nya Skylandersgubbar i stan. Och vilat. Ätit popcorn.

Robins tränare gav honom goda vitsord idag (igen) om att han är så duktig, lyssnar, försöker och är så äkta intresserad av att lära sig. Det är tydligen inte så ofta som de ser det intresset som han har för det han gör. När tränarna frågar om det är något barnen vill göra/lära sig ibland så vill de flesta oftast köra någon lek, men Robin kan lika gärna säga att han vill träna till exempel kast eller något med benen eller vad som helst. Han tycker att det är roligt och tränarna tycker att det är roligt eftersom att det då måste betyda att även de gör någonting rätt. Och jag som förälder tycker också att det är riktigt roligt.
På tisdag ska han genomgå en gradering och, om han klarar det, få gult bälte. Vi fick med en bok hem om just gradering från vitt till gult bälte och vad som krävs och vissa begrepp han bör känna till, så nu blir det plugga de närmaste dagarna =)
Snart är det dags för hans nästa tävling också, i Karlskoga nästa söndag.

Imorgon blir det alltså lite judoplugg.
Sen ska jag med Linus på ett födelsedagskalas hos en dagiskompis mellan 14-16.
Och så är det Robins streetdance i Säffle på kvällen som alltid på söndagarna. Så måste jag komma ihåg att hämta upp Robins danskompis Gustav i Värmlandsbro också så att han får åka med dit och tillbaka, men det gör jag nog nu eftersom jag både tänkt på det och skrivit ner det här ;)

Den har snart gått den här helgen också, och på tisdag är jag säkerligen i form att gå till jobbet igen med. Kanske till och med utan att svettas för minsta lilla? :P Det ska bli gött faktiskt. Tro't eller ej.

Och nu strax blir det Så mycket bättre på TV4. Och kanske Att vara med Björn Kjellman på TV3 efter det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar