måndag 11 november 2013

Tandhygienisten

har vi varit hos idag, jag och båda barnen. Fast det var Robin som hade tiden och vi andra var bara med. Robin var lika duktig som vanligt och fick beröm för sina fina tänder. Det enda var lite, lite tandsten men annars inget att klaga på.

Linus ska dit den 16 december och få sina små gaddar kollade han med, så kanske var det bra med ett litet "studiebesök" för honom idag.

Jag skulle ha varit där imorgon jag, men då ett halsont med tillhörande hosta flugit på mig så ringde jag och bokade om den tiden. Så nu får vi se om jag är bättre på torsdag istället. Vilket jag tvivlar på, eftersom det känns som att jag bara blir värre och värre i halsen för tillfället, men man vet ju aldrig. Det kan ju vända redan imorgon igen, men det är ju bara att vänta och se hur det verkar på onsdag.
Även rösten är riktigt dålig och jag börjar känna ett litet tryck i öronen trots att jag inte alls är särskilt snorig. Jag hoppas verkligen att det inte blir värre än så här, för jag har som alltid varken tid eller lust att bli sjuk nu. (Det har man väl aldrig.)

Hur som helst så kör jag på som vanligt än så länge, och planerar inte att stanna hemma från jobbet. Så länge jag är tyst så hostar jag inte så mycket heller, så det löser sig om Mattias sköter mesta snacket imorgon ;)

Nu blir det en lugn och vanlig hemmakväll för mig och barnen. Gubben jobbar över och kommer inte hem förrän lite senare ikväll. Robin har läxor att göra och jag har tvätt att ta hand om, men annars blir det inte så mycket annat.

Så har ännu en ny vecka inletts.
Helt otroligt vad tiden sticker iväg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar