lördag 12 juli 2014

En vecka sedan

jag fick för mig att blogga något nu tydligen. Dagarna går fort!

Sista veckan innan semestern och sommarledigt har det varit. Flera dagar med över 30 graders värme. Pojkarna fick varsin ledig dag hos farmor och farfar (Robin sov över från tisdag och Linus från onsdag) så det var ju skönt för dem. Mycket poolbad har det blivit.

I onsdags var jag och Camilla på bingon igen, sista för sommaren. Och vi vann inget den här gången heller. Så fort jag hade ett nummer kvar till något och vi fick slå på tändningen så var det någon annan som tutade. Hände 3 gånger... Annars var det nog den sämsta omgången ändå då jag bara fick siffror som inte alls ville vara bredvid varandra ;) Förra veckan vann Camillas brorsdotter på den gröna rövaren, så det var ju kul att någon i bilen fick vinna iaf. Sen var det nog rekord också då hela 9 personer fick dela på en vinst där... 60 kr var fick de :P (Det var dock inte den raden Linn vann på).

Igår gick vi äntligen på semester. Jag och Mattias firade sista arbetsdagen genom att köpa oss smörgåstårta till brunch =)

Ungarna och Tyson sov över hos farmor och farfar igår igen, då jag och Peter var till Segmon på fest med Camilla och Adde. Förfest hos Susanne & Anders, sen Segmons Folkets Park där Dublin Fair spelade. Det var jättetrevligt, men tråkigt att det var väldigt lite folk i parken... Skönt att vara barnledig, komma ut och vara med vännerna iallafall. Jag är nöjd, och har mått bra idag också trots alkoholintag igår =)

Idag har vi varit hos svärföräldrarna ganska länge. Ungarna har badat en massa som vanligt och Robin har lekt med kompisar i området.
Peter, Magnus och Morgan har börjat bygga en ny grind till oss som vi ska ha här ute. Kommer nog att bli jättebra. Blir gött att byta ut den vi har nu eftersom den blivit så rapplig.

Nu blir det nog lite kvällsmat och bara njuta av kvällen. Det känns toppen att äntligen vara ledig nu och ha hela semestern framför sig, och ännu bättre blir det om en vecka då gubben också får gå hem =)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar