onsdag 12 oktober 2011

Enformigt.

Nu har jag och Linus varit hemma från dagis och jobb i 3 dagar. Gissa om det börjar bli långrandigt när allt Linus vill göra är att spela tv-spel (fast han är 2 år och inte kan och jag får spela och han tror att han är med) och att läsa barnböcker, gärna samma om och om igen. Och jag lovar att det inte alls är så roligt som det kanske låter, även om jag också gillar MarioKart som är det som gäller mest just nu. Inte i 3 dagar. Lite annat nyttigt eller vettigt kanske vi ändå kunde passa på med när vi är "lediga" fast vi inte är de piggaste mörtarna i sjön. Men att t.ex.
hjälpa mamma att städa lite eller så går fetbort... Annars brukar ju barn gilla när de får vara med och torka lite med en trasa eller så?
Det var ett under att jag ens fick honom i badet en stund förut för att bryta av lite. Att lägga i tvättmaskinen går han med på också, men det kan man ju inte sysselsätta sig med värst många minuter heller ;)

Något annat som blivit rutin de senaste fem dagarna är att torka och skura spyor. En till två gånger varje dag har Linus hostat så han kräkts.
Så roligt har vi...

Men visst, att spendera timmarna hemma tillsammans med lilltrollet och högläsa massa böcker fast man har ont i halsen är ändå mycket bättre än att jobba ;) Och vi vet ju att inget varar för evigt, inte långtråkiga förkylda dagar heller =)

Nu väntar vi på att Sotarn ska sluta jobbet för idag och komma hem och underhålla oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar