lördag 15 oktober 2011

Rosa Bandet

Idag har jag införskaffat mitt Rosa Band för året. Jag brukar köpa ett på ICA varje år. Och finns det rosa produkter av någon vara jag ändå ska ha så brukar jag välja det. Ett litet strå till stacken iallafall.
ICA har varit med i Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj sedan 2004. Förra året bidrog ICA:s kunder med hela 6,8 miljoner kronor och i år görs det ytterligare en satsning.


För några år sedan startade jag två år i rad insamlingar på Cancerfondens hemsida till förmån för Rosa Bandet. Det var på den tiden man hängde på LunarStorm och var med i s.k. klubbar där. Jag hade en klubb då som hette ForWomenOnly och startade en insamlingarna i klubbens namn. Ett år vann jag två biljetter till Rosa Bandet-galan för att jag startat insamling, men det upptäckte jag förstås inte förrän det var för sent... Jag hade visserligen inte tänkt åka iväg oavsett, men man kunde ju ha sålt eller givit bort dem till någon. Men sånt är livet när man är slarvig.
Bara nåt jag kom att tänka på :P

Här hittar ni alla rosa produkter som finns att köpa för att stödja Rosa Bandet (och annat du kan göra för att bidra).



http://www.rosatestet.se <--- Undersök dig själv!
Bröstcancer är kvinnans vanligaste cancersjukdom – mellan 15 och 20 kvinnor insjuknar varje dag. Sjukdomen drabbar framför allt medelålders och äldre. Chansen att bli botad från bröstcancer har ökat de senaste årtiondena. Det beror främst på att allt fler fall upptäcks tidigt, och på att behandlingsmetoderna blivit bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar