onsdag 11 juli 2012

Det är mycket nu.

Gubben och Linus har börjat måla lite smått på huset och jag ska försöka bringa lite ordning i kaoset inomhus. För det är just vad det är, Kaos, med stort K. Det verkar som att århundradets bomb har briserat i vårt lilla radhus utan att vi knappt märkt det... Det är inte så kul. Jag diskar och tvättar nu och ska snart fortsätta plocka så mycket jag bara hinner.

Jag vill få undan så mycket som möjligt nu innan vi åker på semester till helgen. Jag gör sista dagen på jobbet imorgon (jippi!!) och på fredag morgon styr vi kosan mot Småland, där vi ska besöka High Chaparral och sova två nätter på hotell i Skillingaryd tillsammans med Camilla och hennes familj.

Till veckan fyller jag år (många, typ 30 eller så) så även här ligger en ganska stor anledning till att få undan. Få ordning. Och så klart är det ju skönare ju mer man klarar av ju tidigare på semestern så man kan njuta mer resten av sommaren.

Imorgon blir det väl packning på hög nivå antar jag. Jag tänker och tänker och jag hoppas att jag tänker på allt som är nödvändigt...

Det känns så stort och mäktigt allting nu, mycket på gång och att tänka på. Behöver jag tala om att det är rotigt i huvudet nu? Det mesta är så klart roligt, men jag kan inte hjälpa att jag även blir lite stressad...

Semester, simskola med start på måndag, födelsedag, födelsedagsfest 28/7...

Men nu borde jag kanske lägga ner här och GREJA då ;)

Bilbingo ikväll.

2 kommentarer:

  1. Ja inte sitta här och skriva saker som jag ska läsa när du har så mycket att göra :p
    En sak i taget så blir det nog bra ska du se :)
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag försöker rangordna lite vad jag behöver fixa med först, men ibland skenar det iväg och jag är två veckor framåt och rotar... ;) Men tiden går fort och plötsligt är det dags för både det ena och det andra. Fast lite mer tid över får jag väl ändå nu när jag gjort sista arbetsdagen imorgon iaf. Man kan inte riktigt jämföra lediga dagar med arbetsdagar så det blir nog bättre =)

    SvaraRadera