måndag 30 juli 2012

Efter 30-årsfesten.

Festen i lördags blev riktigt lyckad och vad jag hört så var de flesta gästerna nöjda. Maten fick mycket beröm och karaoken var väldigt populär hos ett gäng av dem. Fina presenter fick vi och jag fick komplimanger av jättemånga för min nya frisyr. Oväntat, men väldigt tacksamt!
Tyvärr krånglade det med anläggningen när InMeHead skulle spela (det jag mest sett fram emot) men de underhöll oss akustiskt ute på golvet istället vilket inte var fy skam det heller =) De är så himla bra!

Dagen efter, alltså igår, var jag riktigt trött med huvudvärk men i det stora hela mådde jag nog ganska bra med tanke på att vi kom hem väldigt sent (jag & Adde städade sista timmarna och Peter körde hem folk). Somnade efter 5:30 nån gång. Strax efter 12 var vi tillbaka på plats och plockade hem våra saker och så städade jag, Peter och Fredda till typ 15:30... Mycket plock och fläckar, någon hade spytt i urinoaren... Det tar mer tid än man kan tro. Gissa om det var jobbigt!! Riktigt svettig blev jag och sliten var jag ju redan från början ;) Men vi hade rätt kul under tiden ändå, tack och lov att jag hade dessa sköna grabbar med mig!

Under eftermiddagen och kvällen blev det inte många knop gjorda sen. Våra föräldrar kom och lämnade hem barnen och djuren, senare åt vi pizza och runt kl 20 började vi lägga barnen. Linus var inte alls trött och jag somnade före honom runt kanske 21:45 i hans säng. Flyttade in till mig en timme senare då Robin vaknat och kom och frågade om jag skulle sova hos Linus hela natten.

Idag är allt i sina rätta banor igen typ. Jag och Robin är på simskolan, i eftermiddag finns inga direkta planer ännu. Den hyrda karaoken ska lämnas tillbaka och Peter ska repa. Jag borde försöka få något gjort hemma. Det vanliga.

Det känns lite konstigt att festen är över nu, efter flera månaders diskussioner och planering. Nu har den varit och är bortstädad. Det är lugnt och inget mer att tänka på. Både skönt och lite tomt.

Nu är min nästa hållplats när InMeHead spelar på Folk & Rock-festivalen i Segmon den 17 augusti.

InMeHead hjälpte mig städa lokalen igår.
Tusen gånger tack!!

2 kommentarer:

  1. Ja det var en bra fest ni hade anordnat :)
    Det tråkiga är ju städningen sen, men det går ju något lättare när det går att göra den lite roligare *s*

    SvaraRadera
  2. Tack, det var roligt att du stannade ett tag =)
    Ja fy för städning, särskilt när man inte är pigg, men sällskapet var toppen =)

    SvaraRadera