tisdag 4 december 2012

Sjuka.

Kallt ute och därmed även lite kyligt inne trots värmeluft. Men skönt att man slipper gå ut. Jag och Linus är fortfarande snorigast i världen och får hålla oss hemma. Jag satte på Linus både strumpor och t-shirt imorse när vi kom upp eftersom det är kallt och jag tyckte att han kanske kunde hålla sig lite varm iallafall men inom en timme hade de små plaggen åkt av igen... ;) Jag fattar inte att han inte fryser!

Men jag fryser. Det värker i käkbenen och trycker i öronen. Ibland svider det i näsa eller ögon och de tåras. I bröstet bränner det och segt slem kommer upp när jag hostar. Skitkul... Som det verkar så får det bli ytterligare en dag hemma. Jag får köra över mitt dåliga samvete litegrann och intala mig själv att ingen tackar mig för att jag jobbar sjuk... Jag brukar försöka gå iväg med alla möjliga "krämpor" förutom typ magsjuka eller feber annars och göra så gott jag kan. Jag jobbar med halsont, huvudvärk, magont, ångest... Så det kanske ändå är okej om jag är hemma nu?

Robin som varit piggast hela tiden gick iallafall till skolan idag. Dock så ställde vi in hans tandläkarbesök idag, dels för att han faktiskt är lite förkyld och dels då för att jag inte kan ta honom dit och gubben jobbar då.
Jag hoppas hur som helst att han klarar sig undan den här ordentliga förkylningen som jag och lillen har den här gången. Imorgon har han tid för röntgen efter skolan och sen avslutning på judon. Vore ju bra om han fick vara fortsatt pigg till det iallafall.

Jag och Linus kurar vidare i soffan och så får vi se vad vi tar oss för under dagen. Om vi kanske möjligen flyttar oss till sängen eller badkaret en stund eller så. Å vad det är spännande att vara hängig och förkyld...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar