söndag 16 februari 2014

Melodifestivalen 2014: Deltävling 3

Årets tredje mellokväll spenderade jag med Linus, och missade därför även första låten då vi fick lov att se färdigt på Lilla Sjöjungfrun som gick på DisneyChannel först. Dock räckte det jag såg på snabbrepriserna för att sätta låten överst på min lista för kvällen.

1. Outtrigger - Echo
Precis den sortens musik jag gillar.

2. Ace Wilder - Buisy doin' nothin'
En lite annorlunda mellotjej och bara till det positiva. Jag gillade både henne och låten.

3. State of Drama - All we are
Den här var bra tyckte Linus. Och jag med. Men precis som förra året så tycker jag att de försöker vara lite tuffare än de verkligen är...

4. Oscar Zia - Yes we can
Ännu ett smörigt babyface i full pojkbandsstil, men låten var helt okej.

5. Dr Alban & Jessica Folcker - Around the world
Jag tyckte att Alban sjöng falskt. Jessica sjöng jättebra som alltid. Hon höjde upp låten mycket med sina partier. Härlig fart på låten.

6. Eko - Red
Kändes lite tunt och tråkigt.

7. Shirley Clamp - Burning alive
Här kom den klassiska vind-i-håret-och-klänningen. Uttjatat sen länge. Shirley sjöng sådär, låten var inget speciell och klänningen tråkig (eller var den kanske till och med f u l?)

8. CajsaStina Åkerström - En enkel sång
Det var verkligen enkelt. Både sången och framträdandet. Urtråkigt. Möjligtvis att texten var fin, men det hjälper inte.


Och så här gick det:

TILL FINAL
Oscar Zia
Ace Wilder

ANDRA CHANSEN
Outtrigger
State of Drama

5. Dr Alban & Jessica Folcker
6. Shirley Clamp
7. CajsaStina Åkerström
8. Eko


Det är ju så att man kan säga att jag och svenska folket var överens den här gången =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar