måndag 21 januari 2013

Ledig måndag.

Gud så skönt det är med dessa lediga måndagar som jag har nu sen jag gick över från städ till inköp på jobbet. 4-dagars arbetsvecka är inte fel alls. (Eller det var det iof när vi hade det på städ och jag slutade 16:30 tre av dagarna och dessutom inte mådde bra, men nu börjar jag 7 varje dag istället för 8, och slutar som senast 16:00 bara en av dagarna).

Idag har jag båda barnen hemma. Linus är alltid ledig med mig på måndagarna eftersom han bara har dagis annars. Robin har ju skolan att gå till men idag känner han sig hängig och får ta en extra vilodag han med, så får vi se hur han orkar imorgon. Han har ingen feber, men är lite småförkyld och tät i ena örat. Plus att det känns konstigt i magen säger han.
Hoppas det är något övergående. Det vore skönt om vi kunde få fortsätta att vara friska ett tag till nu när vi faktiskt har klarat oss ganska länge...

För övrigt blir det nog en del soffmys idag och så ska jag fortsätta städa och plocka. Jag hade världens ryck igår och höll på med något så gott som hela dagen, och otroligt nog så har jag faktiskt en del lust och ork kvar idag med! ;)


PS Jag tror att jag inte hatar varken söndagar eller måndagar lika mycket längre. Jag har iallafall mycket mindre ångest sen jag bytte plats på jobbet! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar