måndag 23 juni 2014

Ny dag

och ny vecka. Igen. Jisses vad tiden går...

Nu på morgonen har jag och Linus skjutsat Robin till brandstationen för årets Brand- och säkerhetsläger som börjar idag. Resten av veckan jobbar ju jag med men då är det farmor som skjutsar.

Senare idag ska Linus till tandläkaren. Som vanligt är han inte så sugen på det, men det brukar gå bra bara vi kommer iväg ;)

Funderar på varför inte Skanska kommer och lägger igen vår uppfart. Tiden bara går. Peter ringde och efterlyste dem i tisdags, men fick till svar att de jobbar i två lag, ett som gräver ur och fixar och ett som lägger asfalten. Och att de inte hade glömt bort oss utan att det andra laget kommer. Men NÄR kan man ju fundera på. Det vore ju bra om man fick veta ungefär så man vet när man kan parkera och inte t.ex. Idag är det ju 2 veckor sedan de började med arbetet, och som jag fattade då så skulle det ha blivit klart den veckan, men det måste ha varit själva grävarbetet killen menade då...
Hur som helst har vi inte sett röken av någon därifrån sen förra torsdagen.
Visst, det är ingen panik, men känns ändå jäkligt tråkigt att inte veta när det blir klart...

Igår var vi till stan med ungarna så att de skulle få shoppa lite på Toys'R'Us då de hade samlat ihop en del egna pengar. Linus köpte ett spel till DS och en ny Skylander. Robin hittade inte spelet han ville ha så vi tog en tur till Siba med, men inte heller där fanns det. Dock fick han tag i det på GameStop sen. Och när vi ändå var i Bergvik så kikade vi in hos Malin på Skopunkten och fick lite nya skor till grabbarna.
På eftermiddagen fick jag en sådan mensvärk att jag bara kunde ligga på soffan resten av dagen och kvällen. Det var längesedan jag blev riktigt så "dålig" av det, men det har hänt förut. Tyvärr fick jag ställa in min tänkta promenad med Marie, men så kan det bli. Idag mår jag mycket bättre igen som tur är och hoppas det fortsätter så...

Och så måste jag ju bara säga: Åh, vad jag gillar mina lediga måndagar och nu blir det inget mer extrajobb på läääänge så nu får jag ha dem ifred ;)

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar