torsdag 5 juni 2014

Riktigt mycket

regn har det kommit idag. Flera gånger har det stått som spön i backen och dånat som rena åskan på taken.

Och vi har haft sån "tur" att vi slapp gå ut i det. Robin klagade sent igår kväll på ont i både magen och huvudet, och då han inte kände sig bättre imorse så fick jag stanna hemma med honom. Även Linus fick bli hemma med oss bara för att.
Så, jag behövde inte ut och jobba i blötan och Robin slapp spela fotbollscup på skolan i ösregn och på lerig grusplan. Även om han nog gärna hade velat vara med då...

Hur som helst, så faller det sig ganska bra sånt här ibland ju. Dessutom så har jag hostat ännu mer idag, så då var det också lite skönt att få vara hemma.


Och så har vi ju vissa som också är väldigt nöjda sådana här dagar när familjen är hemma så att man kan ligga ute i ovädret i flera timmar och bli blöt och go...

Är det bättre väder imorgon så funderar jag faktiskt på om jag skulle rensa lite ogräs och sånt, men det tar vi då.

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar