söndag 1 juni 2014

Sammanfattning maj 2014

I maj började det kännas som sommar. Många fina soliga dagar har det varit och värmen kom mer ordentligt. En morgon fick vi vakna till ett redigt åskväder, ett sånt som bara kan bli på sommaren...

Trots att jag även haft en större psykisk svacka den gångna månaden, så ser jag tillbaka på den som en både bra och rolig månad. På både gott och ont så har det funnits massor att göra och tänka på, så jag har inte haft tid att krypa in i mig själv och gräva ner mig för länge som jag egentligen ville just då. En helg surade jag väl bort, men så är det ibland.

Första maj tittade vi på majtåget och precis som ifjol fick vi mat och umgicks hemma hos mamma efteråt. Sen tuffade månaden på i en rasande fart.

Jag och Camilla var på storseans i Folkets Hus. En ny upplevelse för oss båda. Dock kändes det inte särskilt trovärdigt.

Robin hade genrep och dansshow med MoveIt som avslutning för terminen. Jag var med och var föräldrahjälp den här gången också och vi spenderade en heldag på Medis precis som i vintras. Några dagar senare var de med i Säffletidningen och även Robin var med på bild.
Senare dansade de även på Inflyttarmässan i Säffle som reklam för MoveIt.

Johannas klass hade sin slutproduktion och satte upp "Cabaret" på Tempelriddaren. Toppen som alltid och det kommer bli tomt nu när man inte får se några fler föreställningar iom att de nu tar studenten.

Det har varit judo som vanligt även i maj fram till avslutningen i slutet av månaden. Någon extra torsdagsträning. Robin fick orange markering. Avslutningen bestod i brännboll och korvgrillning vid Jättestenskolan.

Anmälde Robin till årets Brand- och Säkerhetsläger och Linus till Hasseldalens simskola.

Jag och Marie började med stolpjakten (Friska Grums) igen. Även Robin var med och gick en gång.

Eurovision Song Contest tittades på här hemma med mamma och barnen. Vi hade mellokväll med räksmörgåsar och bakelser och mådde gött. Österrike vann i år.

Jag skjutsade mamma till mammografin i Karlstad.

Robin var hemma några dagar från skolan, då han inte var pigg och hade ont i magen. Peter vabbade de flesta dagarna, jag en.

Drop-in fika på Linus dagis som jag missade den här gången då jag jobbade sent och det var Peter som hämtade, men Linus var nöjd ändå med bara pappa så klart.

Åt årets första grillat hos svärföräldrarna.

Robin hade skolresa till LM Ericsson i Värmskog.

Peter var till Örebro på kurs med jobbet.

Älskade underbara vovven har hängt med ett år till och firade respektabla 11 år.

Mors Dag. Jag fick frukost på sängen av pojkarna och en fin present i form av ett porslinshjärta och gulligaste kortet.

Jag och pojkarna var på Sean Banan i Mariebergsskogen tillsammans med Camilla och Rasmus.

Jag och gubben firade 17 år tillsammans och 7 år som gifta! Kärlek.

Jobbade extra en måndag istället för Kristi Himmelfärds som ju är röd och därmed ledig. Då är de alltid marknad i Grums också och i år var jag faktiskt ner på den en sväng tillsammans med Robin som så gärna ville dit. Linus ville inte med.

Peter och barnen hjälpte svärföräldrarna att få upp poolen för sommaren.

Och igår avslutade jag, mamma och barnen maj månad med ett trevligt besök till Borgviks Nya Hamncafe och kände att det var där sommaren nu var invigd.

Välkommen juni!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar