söndag 17 augusti 2014

En kurig vilodag

blev det idag. Det har regnat ordentligt i omgångar och varit allmänt ruggigt. Inte speciellt varmt. Mörkt. Jag undrar om inte den riktiga hösten kom idag? Jag börjar iallafall få den där "känslan" nu.

På dagen var vi iväg en tur till Välsviken med barnen och svärföräldrarna för att köpa bl.a. nya fiskedrag och andra fiskeprylar på Jula. (Om vädret tillåter så åker vi nog till Sölje en tur igen till helgen) På hemvägen bjöd de på mat på Ciao Ciao på Våxnäs. Tack för maten! för det glömde jag säga idag fast jag brukar försöka vara så noga med det.

Linus följde med svärföräldrarna hem sen och Robin släppte vi av hos kompisen J som han umgåtts väldigt mycket med den här veckan. Så blev vi ensamma ett tag, jag och gubben, och det hade varit ett perfekt tillfälle att kanske fortsätta städa eller nåt, men jag kände bara att "Nej, allt annat kan vänta" och så blev det film i soffan under en filt istället. Så skönt att koppla av och varva ner. Vila öronen. Bara vara... För det har varit jobbigt en längre tid nu. Otroligt mycket trots från båda barnen, och speciellt båda dem tillsammans. De bråkar med varandra hela tiden. Linus slåss och Robin är otrevlig. Och slåss. Den ena retar upp den andra hela tiden och ingen vill ge sig.
Jag älskar dem och skulle aldrig vilja vara utan dem, men de här timmarna var guld värda idag...

I natt ska Robin sova över hos J, och jag har nyss läst saga och "nattat" Linus. Dock blir det nog inte lugn och ro här igen på en stund till iallafall för jag hör hur han håller på där nere på sitt rum och härjar. Han har väldigt svårt att komma till ro på kvällen nu efter den här sommaren fortfarande, trots att vi hållit på en vecka redan nu med att försöka få barnen i säng tidigare så att de inte ska få allt för svårt med sovandet nu när vardagen kommer tillbaka. Jag är lite oroad faktiskt för hur det ska gå på tisdag när det är dags för dem att börja dagis och fritids igen... Framför allt för Linus. Robin förstår ju ändå VARFÖR han måste lägga sig och har inga stora problem med det, förutom att det kan vara svårt att somna in för honom ibland. Men men, det blir som det blir... =) Bara vi kommer igenom de första kämpiga dagarna så dröjer det nog inte innan rutinerna sätter in och det blir lättare igen hoppas jag.

Nu har åskan kommit, så jag ställer bort datorn en stund och bara fortsätter kura under filten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar