fredag 8 augusti 2014

Sammanfattning juli 2014

I juli var det sommar deluxe! Värmebölja (ända upp till klass 2-varning).  Eldningsförbud. 30 grader varmt i dagar... Vackert, men också svettigt och jobbigt. Jag är glad att inte jobbade längre än till den 11:e innan jag gick på semester, det kändes som väldigt bra tajming =) Peter gick på en vecka efter mig.
Jag har fått en hel del färg (för att vara mig dvs, inte mycket om man jämför med andra) i solen som varit och otroligt nog så har jag inte bränt mig särskilt alls! Kanske har jag lärt mig nu vid 32 års ålder att hantera solen? :P

I och med värmen så har det även varit en riktig badmånad (för barnen då, även om jag också badade i svärföräldrarnas pool ett par gånger). Bad flera gånger om dagen i både sjö och pool. Linus började i Hasseldalens simskola den 14:e, så där var vi varje vardag månaden ut. Första veckan var vi där själva, de andra två var mamma med de flesta dagarna också.  Linus började i Lek&plask, men fick byta till en mer riktig simgrupp sista veckan då det blev lite för lätt för honom.
Månaden avslutades med ett härligt beach party på simskolan.

Annars då?
- Vi fick vår uppfart asfalterad, och senare i månaden byggde Peter, Magnus och Morgan en ny grind till "innergården".
- Jag har fått känna hur det känns att bli biten av en fläckfluga.
- Varit på bilbingo två gånger med Camilla på Jättestenskolan. Ingen vinst för mig. Camillas brorsdotter vann på ena rövaren. Träffade Peters farmor där vid ett tillfälle.
- Varit på Dublin Fair i Segmons Folkets Park. Jättedåligt med folk och tråkigt, men förfesten och sällskapet var trevligt (gubben, Camilla, Adde, Susanne & Anders).
- Björkfröna släppte (tidigt?) och virvlade överallt.
- Linus har nog haft en av de trotsigaste perioderna i sitt liv.
- Peter bakade bullar med kladdkakefyllning, riktigt gött!
- Cruising i Arvika med pappa.
- Jag fyllde år, och som vanligt en vecka efter mig var det Johannas tur.
- Fick en bok skriven av Fredrik Backman när jag fyllde år (av Marie & Malin), så för andra sommaren i rad så har det blivit semesterläsningen i år.
- Robin sov över hos en klasskompis.
- Jag har varit på ljusparty (PartyLite) hos Maria A i Vålberg. Köpte en ny symmetri trio då delar av både min och svärmors gått sönder.
- Bilen ville inte vara balanserad och slet sönder däcken, så det blev tvunget att ordnas. Stor skillnad att köra den efteråt, till det bättre så klart.
- Ätit räkmackor på Värmskogs Cafe.
- Robin tappade ytterligare en tand, och jag har tappat räkningen på tänder som "ramlar" ut ;)


Låtar som gått varma den här månaden hos oss:
"Everything is awesome!" från Legofilmen.
"Thrift shop" med Macklemore & Ryan Lewis.


För övrigt har vi nog tagit det ganska lugnt under juli ändå och bara gjort "ingenting" ganska mycket. Vi har haft semester på semestern i år ;)
Augusti möts med nya tag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar