fredag 22 augusti 2014

Fredag kväll

och redan nedkrupen i sängen. Ungarna sover, de somnade snabbt idag och även jag kommer nog att komma till ro ganska tidigt.

Vardagen har kommit igång på allvar nu och vi är alla trötta efter veckan. Peter började jobba efter semestern i måndags och jag har redan gjort min andra vecka tillbaka på jobbet. Barnen började dagis och fritids i tisdags, och igår började även skolan för Robins del. Tänk att han redan går i trean nu...
Linus var inte helt lätt att lämna i tisdags och onsdags, han var trött och ville bara antingen gå hem eller följa med mig till jobbet. Igår började bästa kompisen också igen efter sommaren, så då var det inte längre några problem varken då eller idag =) "Vet du att jag älskar dig?" sa han min lille plutt till sin vän idag när jag hämtade honom. Gud så sött och så fint sagt! "Ja, du behöver inte säga det" svarade den andra 5-åringen på det.
Och mitt hjärta bankade så varmt för dessa små underbara barn...

Ikväll har vi bara tagit igen oss efter veckan. Jag har legat på soffan i flera timmar utom när vi åt typ. Så underbart gött var det idag! Killarna har spelat dator och sett lite på tv med mig. Ätit godis. Robin somnade på soffan efter halv nio redan. Linus i min säng strax efter nio, medan han väntade på att jag skulle göra mig i ordning för natten. 

Under helgen funderade vi ju först på att åka till Sölje och fiska igen, men iom det ostadiga extremvädret som fortfarande håller på så har vi tvekat och nu har svärfar blivit sjuk så därmed blir det inget av med det. Men just nu känns det skönt att inte ha några planer också. Det finns att greja med hemma, så förhoppningsvis får man något gjort av det istället =)

Nu ska jag zappa lite på tv:n och se vad det finns att somna till, snosa lite på lillkillen och klappa katten som ligger och kurrar på min mage.

Känner mig avslappnad och tillfreds ikväll. Hoppas ni har det bra med och njuter av att helgen är här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar