lördag 30 augusti 2014

Som den här helgen var planerad

så skulle jag ha varit på kräftskiva med vännerna igår och imorgon skulle jag gått med Walk of Hope (minnespromenad och insamling till förmån till barncancerfonden) tillsammans med Obi.

Inget av detta blev/blir av. Suck... Kräftskivan blev inställd då det bara var en som kunde komma (jag) (och även om det kändes jättetråkigt så kanske det var lika bra iof då jag var på andra dagen med halsont och började må sämre och sämre).
Idag har halsontet faktiskt gått tillbaka så gott som helt, men jag har istället blivit snorigare, tätare och fått ont i öronen. Inte så farligt, men tillräckligt för att det ska vara störande. Och hosta. Tung i huvudet och andfådd så har jag mest legat på soffan hela dagen. Robin sov hos svärföräldrarna från igår till idag och Linus blev hämtad av mamma runt 13-tiden, så vi har kunnat slappa ordentligt både jag och gubben som jobbat natt. Vi har tagit hemkörning av pizza och börjat titta på serien The Killing på Netflix.

Ikväll kom även febern krypande och klargjorde att jag inte hinner bli bättre och som sagt inte kommer att kunna vara med på Walk of Hope som jag planerat och sett fram emot...

Men så är ju livet ibland. Jag får känna mig nöjd att Peter går med Robin i mitt ställe =) 
Och kvällen idag har varit mysig med barn (och hund) i soffan dippandes grönsaker (fast Tyson åt bara rena morötter) och säsongsstart av Fortet på tv. Så jag känner mig ändå ganska märkligt tillfreds fast inget blivit som jag vill just nu.

Men nästa helg, då måste det gå som planerat när killarna ska överraskas ordentligt (med anledning av att de båda fyller år i september)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar