måndag 9 februari 2015

En i taget

är nog bättre än alla på en gång när det gäller sjukdom i familjen, även om det blir lite långdraget. Jag föredrar nog att det är så iallafall.

Linus var ju först ut och blev sjuk förra helgen, sen blev ju Peter dålig i slutet av veckan som gick (och är inte bra än iof).

Nu var det Robins tur och han fick alltså gå hem från skolan idag, då han ringde och inte mådde bra. Han kom hem med huvudvärk, glansiga ögon och blek nos. Och så det där bakom örat då, i inlägget innan. Han är trött och har legat på soffan i stort sett hela dagen sen han kom hem. Huvudvärken är bättre, men det stora "eksemet" gör ont. Han är alldeles röd och lite geggig hela vägen bakom örat =(
Han fick en tid på vårdcentralen imorgon kl 10:20. Tur i oturen så är ju Peter hemma och är sjuk själv så att han kan köra honom dit och tillbaka...

Jag och Linus har tänkt oss "tillbaka till vardagen" imorgon efter hans sjukvecka hemma. Han är pigg och mår bra förutom lite nästäppa, och han längtar och har frågat i flera dagar när det är dags för honom att få gå till förskolan igen.

Jag mår också bra, fortfarande. Ta i trä. Om än att jag känt mig lite mer trött än vanligt. Och nej, jag har faktiskt inte tänkt mig att bli sjuk alls den här omgången. Det känns som att det kvittar med det =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar