söndag 19 februari 2012

Melodifestivalen 2012: Deltävling 3

Igår hade vi fest jag och älsklingen. Barnlediga som vi var spelade vi hög musik, jag tog en xider och så städade vi tillsammans fram till klockan 20. Det kunde vi ha fortsatt med tror jag, istället för att ha kollat på den sämsta deltävlingen av melodifestivalen hittills i år... Det positiva är väl möjligen att det nästa vecka måste bli bättre igen...

Jag kände inte att det egentligen var någon låt alls som blev någon favorit hos mig, och jag hade väldigt svårt att rangordna dem efter hur de tilltalade mig men jag gjorde ett försök iaf. Det enda jag var säker på var att Ranelids pinsamma framträdande hamnade sist på min lista...

Min rangordning:

1. Andreas Johnson - Lovelight
2. Love Generation - Just a little bit
3. Mattias Andreasson - Förlåt mig
4. Carolina Wallin Perez - Sanningen
5. Molly Sandén - Why am I crying?
6. Maria Benhajji - I mina drömmar
7. Youngblood - Youngblood
8. Björn Ranelid - Mirakel

Kommentera var och en orkas inte med den här gången. De flesta likvärdiga. Jag tycker fortfarande att ballader är tråkiga och placerar dem långt ner pga det. Youngblood sjöng inte vidare bra och Ranelid sjöng typ inte alls så han kommer sist. Att ha någon med sig som kan sjunga hjälper inte...

Så här gick det den här gången:
Molly Sandén (till final)
Björn Ranelid (till final) wtf liksom??
Andreas Johnson (till Andra chansen)
Youngblood (till Andra chansen)
-------------------------------------
5. Mattias Andreasson
6. Love Generation
7. Carolina Wallin Perez
8. Maria Benhajji

4 kommentarer:

  1. Ja Andreas Johnosons låt var den bäste den här omgången. Och jag håller med om att det var det sämsta omgången hittills. Herregud :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag var i chock när Ranelid gick direkt till final och Mattias blev 5:a, då jag var så säker på att det skulle bli tvärtom. Jag var så säker på att ingen väl kunde rösta Ranelid till final liksom... Folk är ju inte kloka? Och sist jag kollade var det en musiktävling och då skulle man sjunga, inte läsa dikt?

      Radera
    2. Folk röstar på Ranelid för att det är en kul grej bara tror jag. Du ska se att det antingen blir han eller Flick som vinner hela skiten just bara för att. Och visst hade det varit bättre om Mattias gått vidare i stället.

      Radera
    3. Skickas Ranelid iväg att representera Sverige, då lovar jag att inte se på mellon överhuvudtaget från nästa år...

      Radera