söndag 1 februari 2015

Vecka 5

Måndag
Snöblandat regn till att börja med. Sedan bara regn. +1 grad
Skickade med Robin ett brev till hans lärare om att jag inte var nöjd med rapporten från när han blev slagen förra veckan.
Rutinbesök hos ortopeden på CSK med Robin.
Breakdance i Säffle på kvällen. Fick filmen från showen i december.

Tisdag
Huvudvärk från det att jag vaknade. Hjälpte inte med tabletter heller.
Jobbade.
Skickade brev till Mannes Foto i Säffle och beställde gruppbilden på Street Boys från showen.
Robins judoträning.

Onsdag
+4 grader och regn.
Jobbade.
Jag och Linus hämtade mamma på Gruvön efter jobbet, var på Apoteket och handlade på Klingan. Sen följde Linus med mamma hem.
Linus har fått sin första lösa tand.
Åt i vardagsrummet och såg Pojken med guldbyxorna med Peter och Robin innan jag hämtade hem Linus.

Torsdag
Jobbade.
Fick mensen.
Robin gjorde ett dubbelpass på judon.

Fredag
Jobbade.
Handlade.
Fredagsmys.
Peter jobbade natt.

Lördag
Jag har varit småhostig en vecka, men inte kännt mig direkt förkyld.
Peter sov efter nattjobb.
Lämnade Linus hos farmor och farfar och drog iväg till Säffle med Robin som skulle dansa Barncancergalan på Medis. Genrep på Bodegan 12:15. Samling på Medis 12:45. Dans 13:20.
Åkte hem igen för att få mat i magen och slappa innan det var dags för en andra omgång 18:20.
Grabbarna i Street Boys och de tre andra grupperna från MoveIt var som alltid suveräna!
Linus hade varit väldigt ynklig hos farföräldrarna och det visade sig att han är sjuk. Det var inget jag märkte av på förmiddagen. Men feber, ont i huvudet och halsen när han sväljer... Han hade det väldigt jobbigt under kvällen och natten sen och både grät och gnydde en del.

Söndag
Var uppe med Linus första gången ca 5:15 imorse och gav honom alvedon. Då hade han 38,5 i temp. Ont i huvudet och ledsen. Sen har han varit piggare under dagen, men det beror med största sannolikhet på alvedonet. Han har fortfarande ont både här och var, och i skrivande stund (ca 16:20) har han somnat bredvid mig på soffan.
Det har kommit en massa snö i natt och snöar fortfarande. På grund av detta åkte vi inte iväg något till Säffle idag, annars har ju Robin streetdance på söndagar. Jag har varit en sväng till affären (små sjuklingar måste ju ha glass bland annat!) men det räckte med den bilkörningen idag kände jag.
Så det har fått bli en hemmadag idag. Vi har skottat snö, småstädat lite inne och provat den nya pizzerian Alexandria (som ersatt La Fiesta) genom hemkörning av mat.
Har lite tvätt i maskinen, men för övrigt tänker jag inte göra nåt enda mer vettigt idag heller. Jo, eventuellt att vi måste ut och skotta lite mer snö senare också, men utöver det så får allt bara bero och bli som det blir =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar