söndag 15 februari 2015

Vecka 7

Måndag
Töväder.
Robin kom hem från skolan med huvudvärk och ett fult "eksem" bakom ena örat.
Ringde vc och fick tid på tisdagen.
Linus hälsade på mormor.

Tisdag
Jag och Linus gick tillbaka till jobb och skola.
Peter var hemma sjuk och även Robin. Robin hade tid på vc kl 10:20 och fick kortisonsalva för det bakom örat och tog ett prov som visade positivt för streptokocker. Peter fick också ta prov men var negativ.

Onsdag
Jobbade. Peter och Robin var hemma.
Såg film med familjen "Boxtrolls" och åt mat från Burger King.

Torsdag
Peter gick tillbaka till jobbet och jag vabbade för Robin. Han hade fått utslag/koppor i ansiktet under natten. Ringde vc för rådgivning om det och att jag själv hade ont i tungan. Robin hade utan tvekan fått svinkoppor.
Skickade ett brev till kommunen om att Linus ska börja i förskoleklass till hösten och ansökan till fritids i samband med detta.
Svärföräldrarna kom på kaffe.

Fredag
Vabbade för Robin.

Lördag
Alla Hjärtans Dag.
Städade.
Mamma kom på besök.
Peter repade.
Deltävling 2 i melodifestivalen.

Söndag
Gick upp runt 8:00, låg på soffan och sov från och till fram till strax efter klockan 13...
Hälsade på svärföräldrarna en stund. Barnen stannade kvar där till kvällen.
Jag och Jessica åkte till Camilla runt 17-draget för att bada och bubbla i hennes varma pool i källaren. Vi badade säkert 1,5 timme. Sen fick vi kvällsmat och stannade och pratade ett tag. Hemma igen ca 22:00 efter en jättemysig kväll med fina vännerna =)



Annars tycker jag den här veckan känns lite dimmig. Jag har svårt att komma ihåg riktigt vad den innehållit, men det KAN ju också bero på att den faktiskt inte har innehållit så mycket heller egentligen. Mest sjukdom ju. Robin har inte kunnat vara på några av sina aktiviteter och det har varit ganska lugnt och segt.

Jag har mått lite sämre igen psykiskt, känt mig orolig och uppstressad inombords. Varit lite rörig. Torsdagen var nog värst. Då handlade jag lite på Klingan, men visste inte direkt vad jag skulle ha, kände att jag irrade och fick lite smått panik och kunde inte tänka alls vad jag skulle köpa. Tror det blev tre varor, sen gick jag därifrån. Sen fick jag mer eller mindre ångest på OKQ8 när jag fick stå i kö när jag lyckades komma samtidigt som en hög med arbetare som skulle köpa korv och skit innan jag fick komma fram. Det var precis så det blev min tur när jag var på väg att gå ur kön och åka därifrån tomhänt. Dock glömde jag tydligen köpa cigaretter, men det fattade jag inte förrän jag kom hem och var då tvungen att titta på kvittot hur det låg till, för jag trodde att jag visst hade köpt det... Det hade jag inte. Innan dess hade jag varit så duktig och skulle sätta på kaffe till Peter och svärföräldrarna som skulle komma, och det hade jag gjort också, men glömt att lägga nåt kaffe i filtret... Och så där var hela dagen. Inget funkade =(

Jag klarar alltså inte att trappa ned så pass på mina mediciner som jag gjort, det blev ganska tydligt den här veckan. Men jag har återgått till att ta en halv tablett varje dag igen från i onsdags och känner mig ganska mycket bättre igen idag, söndag.

Nästa vecka kan det väl förhoppningsvis bara bli bättre igen =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar