tisdag 10 februari 2015

Streptokocker.

Robin fick en kortisonsalva utskriven för sitt "utslag" när han var på vårdcentralen idag. Sen fick både han och Peter ta halsprov och det visade sig att han har streptokocker. Robin fick även halsont i natt och han hade även feber när de kollade tempen på vårdcentralen. Hudproblemet kan även hänga ihop med streptokockerna. Han fick dock inte använda krämen innan han ätit klart antibiotikakuren, så vi får väl se hur det går med det. Bara att försöka hålla torrt och rent och så kanske det hinner försvinna, men det är väl bra med i så fall.

Peters halsprov var negativt, och jag hoppas verkligen att vi andra också slipper undan den här gången. Det är ganska exakt ett år sedan vi hade det allihop nu, men den gången var det bara jag och Peter som hade ont i halsen medan småkillarna "bara" fick några äckliga utslag. Undrar om inte Robin hade något bakom örat då med när jag tänker efter?

Hur som helst, nu ska jag brumma ner till Apoteket och se om Robins recept på antibiotika har kommit in än. Det hade det inte det när jag var där strax före halv fyra, men nu borde det vara klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar