söndag 8 februari 2015

Vecka 6.

Måndag
Pappa var här på kaffe på fm.
Robin hade breakdance.
Linus hade en märklig prick på armen vid läggdags.

Tisdag
Maries födelsedag! Födelsedagsfika i helgen.
Det hade kommit ännu mer snö.
Peter vabbade för Linus, vilket var tur då han var alldeles prickig på morgonen. Vattkoppor?? Jag ringde dagis och talade om att han blev hemma resten av veckan också.
Jobbade.
Robin åkte skridskor med skolan och fick världens skavsår på ena foten...
Robin hade judo.

Onsdag
Snö.
Jag vabbade. Linus prickar var mer framträdande i ansiktet, men de andra var mycket mindre.
Familjen besökte pulkabacken i kvällningen.
Jag och mamma var till affären.

Torsdag
Jobbade. Peter vabbade.
Robin hade judoträning, dock körde han inte dubbelpass idag. Dels var han trött, dels gjorde skavsåret från i tisdags ganska ont.
Var upp till mamma på hemvägen och fick oss lasagne som hon gjort.

Fredag
Solsken & härligt väder.
Jag vabbade.
Peter mådde inte bra på morgonen, men gjorde sin arbetsdag iallafall. Riktigt hängig när han kom hem.
Jag, barnen, mamma och Tyson spenderade ett par timmar ute i pulkabacken. Robin följde med sin kompis Isak hem, och Linus följde med mamma. Jag stannade ute och skottade snö tills Peter kom hem.
Låg på soffan och såg på tv med gubben.
Robin kom hem strax efter 18, vi åkte till affären runt 19 och sen hämtade vi Linus på hemvägen.

Lördag
Ännu en solig dag. Lite blåsig, men fin.
Peter var inte bra. Feber.
Jag har småhostat i två veckor nu, men mår bra i övrigt. Kanske att näsan runnit litegrann den här veckan också, och jag har nysit (nyst, nusit, nysit??) men jag skulle inte kalla mig förkyld heller. Ta i trä!!
Jag och mamma handlade tillsammans.
Svärföräldrarna kom på kaffe.
Jag och pojkarna spenderade återigen tid i pulkabacken.
Första deltävlingen i årets Melodifestival gick av stapeln. Tittade med Linus. Robin satt vid datorn, och Peter lade sig tidigt.

Söndag
Linus har fortfarande prickar i ansiktet, men de är mindre och verkar vara på väg bort.
Idag är Robins streetdance inställd pga skada (hos tränaren antar jag).
Ser just nu på Legofilmen med Linus. Har som vanligt tänkt mig att plocka och greja lite hemma, tvätta, städa, det vanliga, nu på dagen. Så får vi se hur mycket det blir gjort. Borde gå till återvinningen med några kassar. Och så måste jag kamma och klippa Tyson lite, han börjar bli väldigt tufsig av allt han har legat ute i snön på sistone. Pälsen blir typ som dreadlocks jättefort under magen på honom nu...
Ja det finns alltid att fylla ut dagarna med ;)
I eftermiddag ska vi till Marie på födelsedagsfika då.

Update söndag:
Var fram och tillbaka till pulkabacken med Linus när vi kom hem från fikat hos Marie. Åkte en gång. Det blåste svinkallt och Linus tyckte att det var för mörkt och skogen bredvid var läskig. Robin var ute med kompisarna på gatan en stund.
Ungarna lade sig tidigt och jag och Peter kunde se en film, Beck - Familjen, ostört.
Jag lade mig klockan 21.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar