tisdag 7 juli 2015

Vecka 27

En underbart fin (och väldigt varm) vecka vädermässigt. Sommar!

Måndag
- Återbesök med Tyson hos veterinären. Han har svarat bra på värktabletterna och hade gått ner nästan ett kg i vikt. Det togs blodprover för att kolla lever- och njurvärden, men när de ringde för att ge provsvaren så hade något blivit fel så de hade inte fått ut de två sektionerna de ville ha. Men vi bestämde oss för att det inte var livsviktigt att veta heller, då han ändå är så gammal och det viktigaste är att han får må bra den tid han har kvar, och att de proverna kanske inte är så mycket att bråka med i det långa loppet ändå.
- Ringde vårdcentralen för min egen räkning och magsmärtorna jag haft det senaste. Fick komma samma dag, och troligtvis så är det gastrit (magkatarr, som egentligen är ett samlingsnamn för flera olika magproblem) jag har. Det bedömdes på bl.a. det faktum att det är på nätterna som den värsta smärtan kommit (då magen är tom). Men då jag även haft/har ont från och till på höger sida bak så fick jag även en remiss för ultraljud av buken för att kontrollera om jag kan ha gall- eller njursten.
- Robin följde med mormor hem (hon hade passat barn & djur åt mig hela dagen typ).
- Kvällsdopp i poolen hos farmor & farfar för ungarna.

Tisdag
- Jobbade.
- Städade lite ute (rensade ogräs bl.a.). Mamma kom hit och hon & Robin gjorde milkshakes och smoothies åt oss som var gött i pauserna i hettan.

Onsdag
- Vaknade på soffan efter ännu ett magontsanfall under natten. Bestämde mig ändå efter många om och men för att gå till jobbet.
- Jobbade. Det var tufft, men gick bra.
- Var med familjen till svärföräldrarna så ungarna fick bada i poolen. Träffade barnens gammelfarmor en kortis som var här för att gå på bingon (och hälsa på ett par dagar).
- Skulle också varit på bilbingon, men fick ställa in det för att vila och lägga mig tidigt pga magen och en natt med väldigt lite sömn. Camilla vann 2500:- när jag inte var med och drog otur över henne ;)

Torsdag
- Jobbade.
- Ärenden & handling med mamma.
- Poolbad för ungarna hemma hos svärföräldrarna (som inte var hemma). Njöt i solen.

Fredag
- Jobbade.
- Ungarna gjorde sista dagen på förskola & dagis.
- Ungarna hälsade på farmor & farfar. Jag slappade i soffan och Peter låg i sängen några timmar inför nattjobb.

Lördag
- Återigen poolbad hos svärföräldrarna. För ungarna alltså. Inte mig.
- Lugn eftermiddag och kväll hemma. Lite ont i magen.

Söndag
- Städade.
- Var till Hasseldalen med mamma & ungarna.
- Besökte nyöppnade Sibylla-restaurangen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar