fredag 31 juli 2015

Vecka 29 & 30

Vecka 29
Andra semesterveckan

Linus började simskolan i Hasseldalen. Grupp Sälen. Och i år var det en helt annan kille som deltog än den blygis han var förra året. I år var han glatt med på allt, från början, varje dag. Mormor var med oss måndag, tisdag, onsdag. Mormor bjöd på mjukglass på hemvägen på onsdagen. På fredagen blev det en heldag på stranden tillsammans med Camilla och Rasmus.

Killarna körde fyrhjuling i skogen tillsammans med tremänningen Viktor på måndagskvällen. Robin & Linus råkade krocka. Robin sov över hos mormor, Linus hos farmor & farfar.

Gallstensanfall natt till tisdag/tisdag morgon. Gick upp runt 6. Kräktes vid 8. Småont i magen hela dagen.

Linus var med mormor på onsdagen efter simskolan. Robin bjöd sin kompis Isac på pizza.

På torsdagen var jag till doktorn på eftermiddagen då jag fått något insektsbett som växt sig stort och ont på bara ett par dagar. Penicillinkur påbörjades samma kväll.

Peter repade på fredagskvällen och blev kvar hos F till på lördagen då vi hämtade honom.
På kvällen var jag och pappa till Arvika på cruising. Trevligt, men kallt och även mindre bilar än vanligt tyckte vi.

På söndagen städade vi på dagen och runt 16:30 kom våra familjer och fina Marie på fika för att fira min födelsedag.
Peter klippte Robin på hans begäran, och han blev jättesnygg.


Vecka 30
Tredje och sista semesterveckan

Andra veckan för Linus i simskolan. Lika duktig den här veckan. Kämpat på i alla väder. Det har verkligen varit ett tråkigt simskoleväder i år. Mycket regn och tråkigt. Eller kall blåst. Men Linus har simmat och även Robin har varit med och badat alla dagar, i alla väder. Robin vågade hoppa från femman i hopptornet för första gången.

På måndagen fyllde jag år. Besökte banken och satte in födelsedagspengarna jag fått av pappa på förmiddagen. Sen var det simskolan och efter det så åkte familjen först in till XXL i Välsviken och köpte oss lite nya skor och Robin fick sig cykelhandskar. Sedan blev det McDonalds inne i stan och efter det gick vi på bio och såg Minioner tillsammans med Camilla & Rasmus som vi mötte upp där inne.

Tisdagen var lugn. Riktigt regnigt och tråkigt. Slappade mest. Peter var på pistolskytte.
Jag började läsa Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman som jag fått av Marie i present.

På onsdagen tog jag och Peter en tur till stan och köpte lite nya kläder åt mig.

Torsdagskvällen spenderades hos svärföräldrarna där barnen körde fyrhjuling och snickrade. Peter var på pistolskytte.

På fredagen var utgång till Casa Rosa med Camilla och Anna planerad (Sveder och Grunnan reunion). En riktigt lyckad kväll, tror vi hade roligt allihop. Peter var också dit tillsammans med Fredde, Anden och Robin B så vi möttes där.

Somnade kanske inte förrän nästan 4:00 på natten där och 9:15 nästa dag kom pappa och hämtade mig för en tur till Sunne Summer Meet... Men jag var faktiskt mycket piggare än man skulle kunnat tro ;) Robin var också med.
Men sen var det lugnt resten av dagen. Soffhäng. Kollade på Paddington med familjen i soffan.
Peter repade.

Känning av gallsten under natten mellan lördag och söndag. Dock inte så hemskt anfall som tidigare gånger. Var uppe runt 3-tiden på natten och tog alvedon (och omeprazol eftersom läkaren skrivit ut det till magen och jag inte varit på ul än och fått reda på att det var gallsten). Orkade somna om till slut och vaknade utan några smärtor senare.

På söndagen hade vi städdag. Handlade med mamma och bjöd med henne hem på tacos.
På kvällen hälsade vi på svärföräldrarna en snabbis för att träffa barnens gammelfarmor och lämna ett kuvert som de skulle lämna till Johanna som fyllde år nästa dag.



Och så lite bilder:


Söndag 19/7.
Jag och Tyson hade svårt att ta oss ur sängen på morgonen. Till slut tröttnade Robin
och lindade in oss i en hel rulle toapapper för att få oss att gå upp. Det funkade på
mig, men Tyson brydde sig inte särskilt och fortsatte ligga kvar en stund till :P

Måndag 20/7
Rasmus, Robin och Linus badade i Hasseldalen mellan regnskurarna.

Gurka från svärföräldrarna. 

Selfie... 24 juli.

Morfar & Robin på Sunne Summer Meet 25/7.
"General Lee - Dukes of Hazzard"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar