onsdag 18 april 2012

Jag är tillbaka.

Det har gått några dagar sen sist. Jag har helt enkelt inte haft lust med några inlägg.

Jag är inte helt pigg. Jag är trött och har ont i halsen och är inne på andra veckan med mycket spänningshuvudvärk. Jag känner mig lite uopstressad och konstig, men det kan delvis bero på att jag faktiskt hade rätt när jag misstänkte pms i helgen...

Men jag är inte så dålig heller så jag jobbar iaf. Och över halva arbetsveckan är också gjord så nu börjar man se ljuset på andra sidan ;)

Igår var vi på utvecklingssamtal på Robins skola. Det var som vanligt ett nöje och han överöses av beröm för att han är både snäll och duktig. En bra kompis som leker med alla, följer regler och är positiv till det mesta. Han är väldigt allmänbildad och har ett stort ordförråd som han använder flitigt.
Hans svagheter är att han tycker det är lite tråkigt att jobba med skolarbetet och blir ofta trött när de ska göra det. Mycket tycker han också är lite för lätt så han skulle få lite mer och svårare uppgifter och se om det kanske också blir roligare för honom när det blir mer utmaning. Sen har han inte riktigt varken grov- eller finmotoriken fullt ut, men det är inget att oroa sig för. Han blir bättre på det med hela tiden.
Jag är så stolt över min duktiga stora pojke och är så nöjd att han trivs i skolan och är så bra på det viktigaste av allt, det sociala.

På måndag är det dags för samtal på Linus dagis. Även det brukar vara lika roligt med fina ord om lillen och hans framgångar.

1 kommentar:

  1. Och jag är på väg bort tror jag. Men det går väl över nån gång :p

    Kul att det går så bra för Robin :-)
    De kommer nog säga en massa bra saker om Linus med skulle jag tro :-)

    SvaraRadera