måndag 24 september 2012

Måndag vecka 39.

Har varit lite öm idag efter massagen, men känner annars stor skillnad från hur jag varit tidigare. Ont i huvudet har jag haft litegrann idag med, men långt ifrån så starkt som jag haft mycket och särskilt ofta den senaste tiden. Jag är inte alls så spänd och upphängd i axlarna, och känner mig liksom "rörligare". Fantastiskt!

Tiden går och jag har överlevt ännu en måndag. Jobbat som vanligt idag och efter att vi hämtat ungarna på respektive ställe så åkte vi till OrrbyPizzerian och intog vår middag där idag.

Jag och Robin är alldeles strax på väg i säng nu, vi fastnade i hans spel PokePark till Wii när han kom in efter att ha lekt med tremänningen i kväll. Linus sover redan sedan ett par timmar tillbaka. Han var helt slut idag efter att ha varit vaken från 5:30 imorse och lyckats hålla sig vaken hela dagen på dagis. När jag bar ner honom strax före 18 och lade honom i hans säng sa han: "Sätt inte på tv:n, jag ska sova nu" och så somnade han direkt!
Då var Robin fortfarande ute och jag var plötsligt "helt själv". Jättekonsrigt. Jag visste nästan inte vad jag skulle ta mig till, så det var tur att Robin kom ganska snart efter. Så nu har vi fått lite egentid tillsammans också =)
Peter har bytt repdag från tisdag den här veckan så han är borta nu och hemma imorgon istället.

Annat som händer är att jag/vi håller på och tänker, vänder och vrider på hur vi ska få till Robins kalas i år. Precis som i fjol blir det disco. Datum, tid och lokal har vi ordnat idag, men det stora problemet är (som varje år) gästlistan... Robin har så otroligt många kompisar både i och utanför klassen. Vilka vill han bjuda själv? Hur många blir det från klassen? Är det lika bra att bjuda alla för att det bara blir några få kvar annars som inte blir bjudna? Och så vidare... Och jag räknar och tänker. Det blir typ 30 barn om han bjuder hela klassen plus övriga kompisarna. Men oftast så kan ju inte precis alla komma ändå så kanske att det går bra att göra så? Råd har vi iallafall, särskilt som lokalen är gratis att låna, så det är inget hinder på den fronten. Ändå är det så jäkla svårt att komma fram till något...

Jag får skynda mig att tänka så vi kan få ut inbjudningarna under veckan nu och ha lite framförhållning iaf...

Nu tandborstning och hängning av tvätt. Sen sängen.

Slut på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar